شناسهٔ خبر: 49061017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی نگران انتخاب «امیرعبداللهیان» است

نماینده مردم سمنان گفت: در چند روزی که امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه معرفی شده است، رسانه‌های ضدانقلاب و صهیونیستی از این انتخاب نگرانی دارند.

صاحب‌خبر -

 عباس گلرو در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه، گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سوالات بسیار تخصصی و مهم در حوزه امنیتی و دفاعی خطاب به امیرعبدالهیان مطرح کردیم و پاسخ هایی که وی به سوالات ما داد، حاکی از آن بود که امیر عبدالهیان کاملاً تخصص و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت امور خارجه را دارد.

وی افزود:  در چند روزی که امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه معرفی شده است، رسانه‌های ضدانقلاب و صهیونیستی از این انتخاب نگرانی دارند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: البته کشورهای منطقه، همسایگان و محور مقاومت استقبال ویژه ای از انتخاب امیرعبدالهیان به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه کردند.

گلرو تصریح کرد: امیرعبدالهیان فردی شایسته و دیپلماتی توانمند است و بنده در بسیاری از مذاکرات که همراه وی بودم، هنر و ظرافت دیپلماتیک امیرعبدالهیان را شاهد بودم.

وی افزود: امیر عبدالهیان مشاور امین حاج قاسم سلیمانی بود و تأکید دارد که ما باید همکاری های منطقه ای خود را تقویت کنیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: امروز همه به اجماع رسیدیم که در حوزه روابط خارجی و به ویژه در حوزه همسایگی ما چالش های جدی وجود دارد و ما باید فردی را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کنیم که توانایی حل این چالش ها را داشته باشد.

گلرو خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باعث هرج و مرج به ویژه در منطقه شده است و امیرعبدالهیان فردی بود که طرح رفراندوم در سرزمین های اشغالی را تدوین کرد که این طرح به عنوان سند رسمی در شورای امنیت به ثبت رسیده است.

وی گفت: مداخلات خارجی و حضور نظامی آمریکا در منطقه از جمله چالش هایی است که حتماً باید مرتفع شود و وزیر امور خارجه باید در درجه اول مرد میدان باشد تا بتواند این چالش ها را حل کند و انتظار ما از امیرعبدالهیان این است که در صورت کسب رأی اعتماد منافع ملت را در منطقه و دنیا، تأمین کند./فارس

نظر شما