شناسهٔ خبر: 49037605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

جرات مطالبه گری در بخش های مختلف را دارم/ از زاکانی قولی گرفته‌ام/ آموزش و پرورش بیماری است که نیاز به جراحی دارد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من به عنوان فردی انتخاب شدم که جرات مطالبه گری در بخش های مختلف را دارم که در اولین اقدام خدمت آقای زاکانی رفتم و قول گرفتم که بخشی از عوارض شهرداری، سهم آموزش و پرورش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: لازم می دارم از اعتماد جناب آقای رییس جمهور تشکر کنم و انتخاب وی نشان داد که به طور جدی دنبال تحول هستند.

وی افزود: از همه افرادی که در قالب موافق و مخالف صحبت کردند تشکر می کنم و پیش فرض من این است که همه دیدگاه ها با دید کمک به آموزش و پرورش مطرح شده است. جملات مطرح شده حاکی از این بود که درباره من به نتیجه رسیدند.

باغگلی تصریح کرد: آقای دلخوش به صحبت های آقای رئیس جمهور اعتماد کنید چرا که گفتند در مقطع مهد کودک دبستان دبیرستان و دانشگاه بنده فعالیت داشتم و البته در مشهد مهدهای کودکی وجود دارد که، تماما کادر آن مرد هستند.

وی افزود: معلمان پدران مادران و دانش آموزان این جلسه را می بینند و دغدغه ها این است که چه کسی سکان دار این وزارتخانه خواهد بود. این اطمینان را می دهم که من اینجا هستم که آموزش و پرورش جنس تربیتی پیدا کند.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم عنوان داشت: اگر قرار است کار مهمی صورت گیرد باید همه ظرفیت های نظام، دولت و مجلس پای کار بیایند. متوجه این موضوع شدم که آموزش و پرورش درگیر مسائل پیچیده ای است و تکرار شرایط گذشته بازتولید شرایط گذشته است و برای ایجاد شرایط جدید، باید برنامه جدید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: من به عنوان فردی انتخاب شدم که جرات مطالبه گری در بخش های مختلف را دارم که در اولین اقدام خدمت آقای زاکانی رفتم و قول گرفتم که بخشی از عوارض شهرداری، سهم آموزش و پرورش شود. اصلی ترین کار بنده این است که سند تحول را اجرا کنم از حرف های نمایندگان متوجه شدم که می گویند آقای باغگلی کم توان و کم تجربه است پس نمی تواند مدیریت را به عهده بگیرد.

باغگلی تصریح کرد: باید به جوانان در درون آموزش و پرورش مهلت داده شود که اقدامات متفاوت انجام دهند. دوگانه آموزش و پرورش داریم و باید یک جایی محکم بایستیم و بگوییم می خواهیم طرف کدام سمت را بگیریم. گروهی هستند که باور دارند باید آموزش و پرورش را با نگاه تربیتی پیش ببریم.

وی افزود: همه ما می دانیم که در جریان مدیریت اجرایی در سطوح پایین مهارت های فنی لازم است و در مدیریت های ارشد مهارت های ادراکی حرف اول را می زند. باید برای ما مهم باشد که  وزیر پیشنهادی، آموزش و پرورش را سیستم پرورشی می بیند. وضع جدید با محافظه کاری حاصل نمی شود و ما در موقعیتی نیستیم که فرصت محافظه کاری داشته باشیم و دوست داریم وارد تجربه جدید شویم. برخی عقیده دارند که وی را نمی شناسیم و برای ما پیام می آید که به او رای ندهید اگر نمی شناسند، چرا پیام می دهند.

باغگلی تصریح کرد: با توسعه غیر دولتی موافق نیستم چرا که زمینه ساز عدول ما از نظام اساسی است. راه علاج این است که خود را قوی کنم تا رقیب به صورت اتومات خارج شود و سیاست ما گسترش مدارس دولتی است. مافیای کنکور وجود دارد و مشکل ما امروز تنبلی است و انگیزه و خلاقیت از معلمان گرفته شده است و باید در این زمینه قاعده بازی تغییر کند.

وی افزود: چالش اول امروز ما عقب ماندگی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است چرا که این سند ١٠ سال است که تصویب شده است و رهبری برای اجرای آن دستور دادند. آموزش و پرورش ما حکم بیماری را دارد که نیازمند، عمل حراجی است و معتقدم که علاوه بر عمل جراحی، ایست قلبی نیز دارد بنابراین باید همه فعالیت های وزارت خانه گام به گام و بر اساس برنامه راهبری پیش برود.

باغگلی گفت: ما امروز  گروهی از افراد را در کشور داریم که دنبال سند ٢٠٣٠ هستند و به دلیل خلا موجود در سند تحول هستند. من قول می دهم که سند تحول را به گونه ای اجرا کنیم و بر دهن کسانی می زنیم که فکر می کنند، سند تحول ما کارایی ندارد و به دنبال سند ٢٠٣٠ هستند.

باغگلی گفت: چالش امروز ما این است که کیفیت آموزش در جامعه پایین آمده است و یکی از مزیت های وزیر جوان این است که خودش فرزند دانش آموز دارد. امروز مسائل تربیتی در جامعه جزو موارد دو و سه شده اند و تعداد سرفصل های کتاب درسی باید نسبت به دنیای امروز به روز شود و بسته های پسرانه و دخترانه تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: تربیت دخترانه در جامعه ما از قدرت خوبی برخوردار نیست و نیازمند تربیت دخترانه هستیم و اگر می خواهیم این اتفاق رخ بدهد، باید تعداد معلمان خانم بیشتر شود. جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان خانم هستند و امروز بدنه اصلی آموزش و پرورش مردانه شده است. اگر کسی در راس موضوع چنین دغدغه هایی داشته باشد این موضوعات حل می شود. راه اصلی و درست اعتماد به معلمان است. امروز معلمان ما انگیزه لازم را، برای تلاش ندارند.

بیشتر بخوانید:

  • باید از نسل چهارم استفاده کرد/ محسن رضایی 28 سال داشت که فرمانده جنگ بود
  • به آقای رئیسی اعتماد کنید/ باید رویکرد توام با تغییر و تحول داشته باشیم

برچسب‌ها:

نظر شما