شناسهٔ خبر: 49024240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آخرین تمهیدات برای شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس

باشگاه خبرنگاران

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: سال تحصیلی جدید تلفیقی از آموزش حضوری، مجازی و کارگاه‌های عملی در مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

 محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مدارس کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور از نظر شیوع کرونا با برنامه ریزی از قبل انجام شده واکسیناسیون فرهنگیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در سراسر کشور شروع شده و قرار است در شهریور  واکسیناسیون دانشجویان نیز انجام شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کشور باید تمهیدات ویژه ای برای آموزش حضوری دانش آموزان و حتی دانشجویان در نظر گرفته شود و مقرر  شد تا  کلاس دروس اصلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار شود و وزارت آموزش و پرورش نیز این دروس را تعیین و اعلام کند.

فرهادی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید تلفیقی از آموزش حضوری، مجازی و عملی در مدارس و حتی دانشگاه های سراسر کشور را خواهیم داشت و‌ یکی از مسائل مهم موضوع خوابگاه های دانشجویی است که باید برنامه ریزی دقیقی برای دانشجویان انجام شود.

لزوم فراهم کردن تسهیلات مهمانی برای دانشجویان

او‌ تاکید کرد: خوابگاه های دانشجویی باید با ظرفیت کم فعال باشند و تسهیلات مهمانی برای دانشجویان فراهم و از سفر آنها به سایر شهرها برای تحصیل پیشگیری شود.

فرهادی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید در مدارس، کلاس های حضوری باید طوری تنظیم شود تا شیوه نامه های بهداشتی مانند زدن ماسک و تهویه مناسب کلاس های درس به خوبی رعایت شود و بر همین اساس پیش نویسی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نوشته شده و‌ در حال تدوین نهایی آن هستیم.

 

نظر شما