شناسهٔ خبر: 49008087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند خبر داد؛

کاهش ۷۰ درصدی سطح برخی از چاه‌های آب شرب در دماوند

دماوند- مدیر امور بهره‌برداری آبفای دماوند با اشاره به اینکه آب شهر از از حدود ۳۰ حلقه چاه تأمین می‌شود، گفت: کاهش بارش‌ها موجب شد ذخیره برخی چاه‌ها کاهش بیش از ۷۰ درصدی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراد فرحت عصر پنجشنبه در پاسخ به گلایه شهروندان درباره قطع آب در برخی از مناطق دماوند اظهار داشت: در برخی از موارد قطع آب وجود ندارد، مربوط به افت فشار است که به علت مدیریت توزیع و کاهش مصرف است.

وی گفت: با توجه به اینکه متأسفانه در برخی مناطق مشترکین بسیاری از آب شرب برای آبیاری درختان در ویلاهای با وسعت زیاد و پر کردن استخرها استفاده می‌نمایند در راستای رفاه حال مشترکین کمبودهای موجود را از طریق محدود کردن فشار در ساعات پایانی شب که کمترین مصرف و بیشترین هدر رفت و آبیاری باغچه‌ها وجود دارد، مدیریت کنیم.

مدیر امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند افزود: همانطور که استحضار دارید آب شهر دماوند از حدود ۳۰ حلقه چاه تأمین می‌شود و کاهش بارش‌ها موجب شد برخی از چاه‌ها کاهش بیش از ۷۰ درصدی داشته باشد و ظرفیت تأمین آب نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۲۷ درصد کاهش داشته است.

فرحت بیان داشت: از طرفی تعداد مشترکین ساکن در شهر دماوند به واسطه وجود بیماری کرونا در سال جاری به تعداد قابل محسوسی افزایش داشته و در دو سال گذشته علیرغم پیگیری‌های متعدد و عدم ثبات اقتصادی، تناقض جمعیت سرشماری و جمعیت حاضر در شهرستان منابع جدیدی به شهر اضافه نشد و پیمانکاران نیز حاضر به خرید اسناد اصلاح شبکه در شهر نشدند و همچنین قدمت شبکه‌های آبرسانی هم یک سال بیشتر و از فرسودگی‌ها هدر رفت بیشتری داریم.

نظر شما