شناسهٔ خبر: 48990344 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد همراه با گردوخاک در شرق کشور/ آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد و برای تهران اسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، شمال تهران، البرز و سمنان و همچنین در مناطق جنوبی کشور از جمله استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، شرق بوشهر و جزایر شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب عمان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.  روز پنجشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شرق بوشهر و جزایر خلیج فارس بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز جمعه ارتفاعات مازندران و شمال آذربایجان غربی و شنبه در شمال آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات مازندران، گلستان و ارتفاعات زاگرس در شمال هرمزگان، غرب فارس و کلگیویه و بویر احمد رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی گفت: تا روز جمعه پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد شدید و خیزش گرد و خاک است.  طی سه روز آینده آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید. حداقل دما نیز ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود. خنک‌ترین مرکز استان امروز اردبیل با دمای حداقل ۱۰ درجه بالای سفر و گرمترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۶ درجه بالای صفر بود.

نظر شما