شناسهٔ خبر: 48978245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

دریغ از انسانیت!

صاحب‌خبر -

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «دریغ از انسانیت!» نوشت:

لیاقت مردم این کهن سرزمین، قرار گرفتن در چنین جایگاهی نبود که هزاران نفر به طرز چشم‌گیر و غیرباوری کشته شوند و صدها هزار تن دیگر برای نجات جان خود و فرار از این ویروس منحوس تمام پول‌های خود را از کف رفته ببینند و تا خرخره زیر بار قرض بروند. آنگونه که داروندار خود را خرج درمانی کنند که می‌توانست کنترل شود و برای مداوای خود بهای کمتری بپردازند. افسوس که اینگونه نشد. مقامات مسئول و ذینفع ما که در این بحران نقش اساسیِ داشتند کارنامه‌ی سیاهشان مشخص و معلوم است. آنها خجالت‌زده رفوزه شدند اما چوب سنگین و زخم کاری‌تر را آن دسته از مردمی به این جماعت بی‌پناه زدند که با دایر کردن بازار سیاه، دارو و آمپول‌های ده و یا چند صد هزار تومانی را به قیمت چند ده میلیون به همشهریان خود قالب کردند. آن عده‌ای که لقمه‌ی نان خود را در خون مردم می‌زنند و کام می‌گیرند از درجه‌ی انسانیت و اخلاق کاملاً ساقط و تهی گشته اند.

کو آن مدارا و ارج نهادن به ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی؟ هیچ زمانی مناسب‌تر از امروز برای اثبات انسانیت نیست و دیگر هم چنین فرصتی پدید نمی‌آید. اگر احسان، نیکوکاری و نوع دوستی بلد نیستید لااقل دشمن هم‌وطن خود نباشید. احسان و نیکی در همه‌ی ادیان الهی وجود دارد و به قدری در قرآن مهم آمده که یکصد و نود و چهار مرتبه در آیات متعدد به آن اشاره شده است.

«إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی وَیَنْهَیعَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَالْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما