شناسهٔ خبر: 48954496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی:

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به ۸ ناحیه تقسیم بندی می شوند/خسروشاه و باسمنج با تبریز ادغام می شوند

موج نیوز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تقسیم‌بندی واحدهای دانشگاهی این دانشگاه به ۸ ناحیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور در شانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: تشکیل واحد مستقل علوم پزشکی، ادغام دانشگاه آزاد اسلامی واحد جلفا و هادیشهر و تغییر نام به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارس، ادغام مرکز گوگان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر، ادغام مراکز خسروشاه و باسمنج با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ادغام مراکز ترک، کاغذکنان و ترکمانچای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ازجمله تغییرات در واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی است که برای بهبود کیفیت مدیریت استان به هشت ناحیه تقسیم‌بندی خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در کنار ۱۲۶ واحد مرکز آموزش عالی در استان با ۲۳ واحد دانشگاهی و ۱۲ مرکز و پردیس و ۱۰ آموزشکده فعال سما (دانشکده مهارت و کارآفرینی) به همراه پردیس بین‌الملل، پردیس علوم و تحقیقات و پردیس ارس در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ۴۸ هزار و ۴۸۴ نفر بوده که ۲ هزار و ۳۰۷ دانشجوی دکتری تخصصی، یک هزار و ۷۰۴ دانشجوی دکتری حرفه‌ای، ۹ هزار و ۷۳۵ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۲۸ هزار و ۴۶۸ دانشجوی کارشناسی، ۶ هزار و ۲۷۰ دانشجوی کاردانی در حال تحصیل هستند. این مجموعه عظیم دارای یک هزار و ۷۱۰ عضو هیئت علمی و یک هزار و ۹۷۳ کارمند است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این استان واحدهای دانشگاهی تبریز، سراب، مرند، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر و اهر مجری رشته‌های علوم پزشکی هستند و بر این اساس امسال واحد مستقل علوم پزشکی در استان شکل گرفت. ادغام آموزشکده‌های سما و تشکیل مدارس مهارتی و کارآفرینی و چابک سازی در حوزه مدیریت استان با ناحیه‌بندی در کل استان از دیگر تغییرات است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: استان آذربایجان شرقی به‌ویژه شهر تبریز در کنار سبقه‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی مفتخر بوده یک مرکز و کانون دانشگاهی در شمال غرب کشور داشته باشد. وجود ۱۱ دانشگاه بزرگ در این استان با شعب و واحدهای دانشگاهی آن شمال غرب کشور را تبدیل به محور فعالیت‌های علمی و فرهنگی کرده است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: اگر قبلاً مشکل ظرفیت پذیرش در دانشگاه داشتیم؛ اکنون کشور سرزمینی شده برای فرصت‌ها تا همه متقاضیان آموزش عالی امکان تحصیل در دانشگاه‌ها را داشته باشند و با تلاش‌هایی که در حوزه علم و فناوری صورت گرفته رتبه یک را در تولید علم در منطقه به خود اختصاص دادیم که دانشگاه آزاد اسلامی در این موفقیت سهم قابل توجهی دارد.

وی عنوان کرد: به مرجعیت علمی برمی‌گردیم؛ اگر در گذشته همه برای تحصیل به دیار غرب می‌رفتند؛ اما اکنون همه دوره‌های تخصصی در کشور برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه‌های دولتی در پذیرش دانشجوی خارجی سبقت گرفته است. یکی از مسائلی که در فرهنگ و در کنار آموزه‌های دینی به آن اهمیت داده می‌شود، تحصیل فرزندان است. این سرمایه بسیار خوبی بوده که در جامعه رغبت به تحصیل علم وجود دارد و باید فاصله بین تولید علم و تبدیل آن به فناوری را جدی بگیریم تا نیازهای جامعه برطرف شود.

نظر شما