شناسهٔ خبر: 48952500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمدحسین استادآقا:

بسیج همه امکانات آستان قدس رضوی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

موج نیوز

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اعلام کرد: پیرو اجرای دستورات ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس با توجه به پایش و ارزیابی انجام شده درباره نیاز‌های فوری بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر بیماری، کمبودها به جهت کمک مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد: به همت بنیاد کرامت رضوی، زائرسرای رضوی در بلوار چمن مشهد به مرکز ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی تبدیل شد.

محمدحسین استادآقا در ادامه این خبر گفت: پیرو اجرای دستورات ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس مبنی بر بسیج همه امکانات این مجموعه برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کاهش آلام بیماران کرونایی، بنیاد کرامت رضوی نیز پای کار آمد و بخشی از نیاز‌های مهم شهر مشهد را تامین کرد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی همچنین ادامه داد: متناسب با شرایط بحرانی کنونی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ، مرکزی را برای ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی در زائر شهر رضوی واقع در خیابان چمن ۹۹ راه‌اندازی کرده است.

استادآقا اظهار کرد: با توجه به پایش و ارزیابی انجام شده درباره نیاز‌های فوری بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر بیماری، مشخص شد کمبود فضا‌های درمانی برای انجام اقدامات سبک مانند معاینه سرپایی و تشخیصی، از نیاز‌های ضروری است و بر همین اساس تصمیم به تجهیز و راه‌اندازی این مرکز در زائرسرای رضوی گرفته شد.

وی تصریح کرد: این مرکز در گام نخست با ۸۰ تخت، فعال و به انواع امکانات تخصصی بیمارستانی به‌ویژه کپسول‌های اکسیژن‌ساز تجهیز شده و کادر درمانی این مرکز هم از خادمیاران سلامت و شامل ۲ پزشک، ۱۰ پرستار و ۶ نیروی خدماتی هستند که در دو شیفت، به مراجعه‌کنندگان خدمت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: تجهیز داروخانه و استفاده از ۲ آمبولانس از دیگر خدماتی است که در صورت نیاز و طبق هماهنگی با بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بیماران دارای شرایط حاد، به سرعت از زائرسرا به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده شوند.

استاد آقا در خاتمه تاکید کرد: تدابیر و اقدامات عاجل دیگری نیز برای کمک به مردم مشهد در نظر گرفته شده که طی روز‌های آینده نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

نظر شما