شناسهٔ خبر: 48935930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

فعالیت های کنسولگری ایران در مزار شریف به کابل منتقل شد

صاحب‌خبر -

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف اعلام کرد برای مدت محدودی با توجه به تشدید درگیری ها در مناطق شمالی افعانستان فعالیت های خود را با کابل منتقل می کند.

به گزارش ایسنا، اطلاعیه سرکنسولگری کشورمان در مزارشریف به شرح زیر است؛
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف در پی تشدید درگیری ها در مناطق شمالی افغانستان و نظر به احتمال بروز برخی نا امنی ها در شهر مزار شریف تصمیم گرفته است با هدف استمرار خدمت رسانی و انجام ماموریت های خود برای مدت محدودی فعالیت های خود را به طور موقت از شهر مزار شریف بههیچ نیرویی از طالبان وارد کنسولگری ایران در مزار شریف نشده و تنها فردی از این گروه از بیرون با کارمند محلی آن‌جا احوال‌پرسی کرده است.

از سوی دیگر در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ورود نیروهای طالبان به کنسولگری کشورمان در مزارشریف و صحبت با کارمند کنسولگری، خبرنگار ایسنا اطلاع یافت که فردی که با اعضای کنسولگری در حال صحبت است شخص محلی و مورد اعتماد می‌باشد که جهت کسب اطلاع از مساعد بودن شرایط و حال کارمند محلی(افغانستانی) کنسولگری مراجعه کرده است.
در واقع هیچ نیروی طالبان وارد کنسولگری نشده و تنها این شخص از جلوی در اصلی کنسولگری در حال احوال‌پرسی بوده است .

بر اساس این گزارش و بنا بر اطلاع خبرنگار ایسنا در حال حاضر هیچ دیپلماتی در سرکنسولگری ایران در مزارشریف نیست و چند هفته است فعالیت‌ها در این کنسولگری به کابل منتقل شده است. کابل منتقل نماید. بدیهی است به محض پایدارتر شدن شرایط مجددا این سرکنسولگری فعالیت های خود را در این شهر ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما