شناسهٔ خبر: 48926317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

صفر تا صد کالاهای دپو شده در گمرک مافیا دارد| حمل و نقل جاده‌ای به تعهد خود عمل نمی کند

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از صفر تا صد کالاهای دپو شده مافیا دارد دلیل آن هم این است که اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد ۲۵ هزار تومانی، چند برابر است.

صاحب‌خبر -

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت کالاهای دپو شده و رسیدگی به این موضوع در مجلس گفت: حدود چند هفته پیش بود که کمیسیون کشاورزی مسئولین این بخش را به کمیسیون دعوت کرد و نهایتاً سازوکارهایی دیده شد تا آن محصول دپو شده به زودی منتقل و ترخیص شود اما به نظر می رسد آن روندی که برای این کار دیده شده پاسخگو نیست.

وی تأکید کرد: آن حجم قابل ملاحظه‌ای که باید به صورت روزانه از گمرک بارگیری شود و به مراکز استان‌ها منتقل شود، فعلاً انجام نمی شود.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه حتماً در این زمینه مافیا وجود دارد گفت: از صفر تا صد کالاهای دپو شده مافیا دارد دلیل آن هم این است که اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد  ۲۵ هزار تومانی ،چند برابر است و اگر در هر گونه ای از این مسئله رخنه ای صورت گیرد افراد به سود میلیاردی دست پیدا می کنند.

نظری تصریح کرد: برخی در رساندن کالاهای اساسی به دست مردم اختلال ایجاد می‌کنند تا از این اختلال سود ببرند از سوی دیگر آن نظارت و مراقبت لازم هم به چشم نمی‌خورد و تشکیلات حمل و نقل جاده‌ای به تعهد خود درباره به کارگیری کامیون ها جهت انتقال محموله ها عمل نمی کند و به رغم همه قول و قرارها و وعده‌های داده شده در عمل آنچه که باید انجام شود، رخ نمی‌دهد.

نظر شما