شناسهٔ خبر: 48907445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

جزئیات حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس

مهر/ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت تا پایان هفته برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره برررسی وزاری پیشنهادی در مجلس،گفت: امروز لیست وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

وی متذکر شد: البته عصر روز چهارشنبه لیست وزرای پیشنهادی دولت توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، اما براساس قانون اساسی وظیفه و مسئولیت اعلام وزرای پیشنهادی دولت برعهده رئیس مجلس شورای اسلامی اسلامی و این مسئله امروز در صحن علنی مجلس انجام شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را در کمیسیون های تخصصی آغاز کرده اند.

موسوی ادامه داد: براساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس بعد از اعلام وصول وزرای پیشنهادی به مجلس به مدت یک هفته این افراد به کمیسیون های تخصصی مجلس می آیند و برنامه های آنان در کمیسیون ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت کمیسیون ها به جمع بندی در این باره می پردازند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از امروز تا روز سه شنبه ۱۹ وزیر پیشنهادی هر روز در ۱۴ کمیسیون مجلس و دو کمیسیون ویژه حضور پیدا می کنند و در مورد برنامه های خود به نمایندگان توضیح می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا آخر هفته تقریبا حدود ۲۷۰ جلسه در کمیسیون ها با حضور ۱۹ وزیر خواهیم داشت. البته سامانه‌ای هم مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی در نظر گرفته است که آنان می توانند برنامه های خود را در آن سامانه بارگذاری کنند.

نظر شما