شناسهٔ خبر: 48889295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقام اماراتی: ایرانی‌ها می‌خواهند قدرت جهانی باشند/ بازگشت به توافق هسته‌ای، مشکل را حل نمی‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام اماراتی  مدعی شد که ایرانی ها می خواهند به یک قدرت جهانی تبدیل شوند و به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند نبودند .

به  گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱، «علی النعیمی» رئیس کمیته دفاع، داخلی و امور خارجی در شورای ملی فدرال امارات  که در سالگرد امضای توافق عادی سازی  روابط با اسرائیل سخن می گفت، افزود: ما تاریخ روشنی داریم. ایرانی ها  به هیچ وجه به توافق هسته ای و یا تعهدات خود  پایبند نبودند. آنها می خواهند یک قدرت جهانی باشند.

النعیمی با ادعای اینکه ایرانی ها قوانین را در اروپا نقض کردند، در ادامه  گفت: بازگشت آمریکا به توافق هسته ای مشکل را حل نمی کند.

وی در ادامه ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی ها در آب های منطقه ای امارات متهم کرد و گفت: این اقدامات را ایران و سازمان هایی که زیر نظر آن فعالیت می کنند، انجام می دهند.

رئیس کمیته دفاع و امور داخلی و خارجی شورای فدرال امارات که با روزنامه اسرائیلی «اسرائیل تودی» مصاحبه می کرد، درباره توافق عادی سازی روابط با رژِیم صهیونیستی هم گفت:این توافق فرصتی برای گشودن درها نه فقط برای اسرائیل و امارات بلکه برای سراسر منطقه است. هفتاد سال درد و رنج و درگیری بر منطقه گذشته و نیاز به ترک گذشته و گشودن صفحه جدیدی داریم.

این مقام اماراتی در ادامه گفت: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بارها در رسانه ها تکرار می شود، این است که غزه را اسرائیلی ها اشغال کرده اند در حالی که این چنین نیست بلکه حماس غزه را اشغال کرده و مردم فلسطین در غزه  به خاطر حماس درد می کشند نه اسرائیل.

وی در پایان به اخوان المسلمین حمله کرد و مدعی شد: آنها اسلام را ربودند. از دین برای ترویج اهداف سیاسی استفاده می کنند. القاعده، بوکوحرام ، داعش و دیگر گروههای تروریستی با اخوان المسلمین در ارتباط هستند.

خبر را در عربی ۲۱ ببینید

نظر شما