شناسهٔ خبر: 48889090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

یادداشت؛

دست دوستی رئیسی به سوی کشورهای همسایه

موج نیوز

رئیسی در مراسم تحلیفش گفته بود: دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه بخصوص همسایگان دراز می‌کنم.

صاحب‌خبر -

عراق درصدد نزدیک کردن دیدگاه ها بین همه مخالفان در منطقه است و می‌کوشد که این کشور میدان دیدار برای ایجاد فرصت‌های ساخت ثبات در منطقه باشد. تأکید می‌کنم که امیدواریم روابط ایرانی ـ عربی در سطحی باشد که مشترکات همیشه مبنای کار قرار گیرند.

نیمه خرداد ماه سال جاری ، نخست وزیر عراق جناب آقای مصطفی الکاظمی این جمله را  گفت .

دو ماه بعد در نیمه مرداد ماه جاری عراق اعلام نمود کنفرانس بغداد در پایان ماه میلادی با حضور کشورهای، ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه، و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا و ایالات متحده برگزار خواهد شد.

فواد حسین وزیر خارجه عراق با حضور در تهران ، سید ابراهیم رئیسی را به این کنفرانس را دعوت نمود.

ابتکار نخست وزیر عراق و همراهی رئیس جمهوری فرانسه در برگزاری این کنفرانس نشان از علاقه شدید مکرون به کسب اعتبار در میانجیگری دارد.

او خودش را میانجیگری صادق معرفی نموده و بسیار مشتاق است تا این میانجیگری را بین تهران ،ریاض، قاهره و ایالات متحده داشته باشد.

ریاست جدید جمهوری اسلامی ایران، در مراسم تحلیف گفت : دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه بخصوص همسایگان دراز می‌کنم.

تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شوند و هر «طرح دیپلماتیک» که این هدف را محقق کند، مورد حمایت ماست.

حالا زمینه این دوستی و مودت در بغداد فراهم شده است و با هوشیاری میتواند ، آتش بین تهران و ریاض را گلستان کند و طلسم رابطه با مصر را بشکند.

مناقشه تهران و کشورهای مسلمان منطقه بیشتر به نفع اسراییل تمام می شود .

دیدار قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری مصر و پادشاه سعودی ، آغاز رونسانس ایالات متحده در خاورمیانه میانه خواهد بود.

تهران منتظر است تا رئیس جمهوری جدید به اولین وعده مراسم تحلیف جامه عمل بپوشاند.

 

"محمد حسین ابراهیمی"

نظر شما