شناسهٔ خبر: 48886927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

واکنش رئیس هیئت مؤسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی به یک شبیه‌سازی زشت تاریخی

معاشر: باید پاسخ سفرای روسیه و انگلیس را با قاطعیت داد

بولتن نیوز

دکتر معاشر، رئیس هیئت مؤسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در واکنش به شبیه‌سازی زشت تاریخی سفرای روسیه و انگلستان، خواست تا پاسخ آن‌ها با قاطعیت داده شود تا دیگر غلط زیادی نکنند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی: عبدالرحمن معاشر در واکنش به‌عکس سفرای روس و انگلیس که چندی است به‌صورت گسترده در مجازی منتشرشده، نوشت: اگر روسای جمهور سه کشور انگلستان و آمریکا و روسیه در سال 1322 توانستند بدون اطلاع به تهران بیایند و عکس یادگاری بگیرند، دولت خودفروخته پهلوی دست‌نشانده آن‌ها بود.

به گزارش بولتن نیوز، رئیس هیئت مؤسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه توییت خود، آورد: امروز و در حاکمیت دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران، باید پاسخ این شبیه‌سازی زشت تاریخی سفرای روسیه و انگلستان با قاطعیت داده شود تا دیگر غلط زیادی نکنند.

عکس ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ دو دیپلمات ارشد به‌گونه‌ای است که یادآور عکس تاریخی رهبرانشان در ۷۸ سال قبل - سال ۱۳۲۲ خورشیدی - با حضور ژوزف استالین، فرانکلین روزولت و وینستون چرچیل، رهبران اتحاد جماهیر شوروی، ایالات‌متحدۀ آمریکا و بریتانیا در جریان جنگ با آلمان هیتلری باشد و به همین خاطر صندلی وسط، خالی است چون آمریکا ۴۲ سال است در ایران سفیر ندارد اما همین صندلی خالی یعنی قصدشان بی‌هیچ شک و شبهه، شبیه‌سازی آن عکس تاریخی بوده و به آن می‌بالند؛ اما اینکه در مقام تحقیر ایران بوده یا به‌قصد یادآوری پیروزی و دوستی دو رقیب در جنگ جهانگیر دوم را باید خود توضیح دهند.

عکس یادگاری لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، با سایمون شرکلیف، رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در تهران در همان ایوان یا کریدور تاریخی سفارت روسیه در تهران که کنفرانس تهران در سال ۱۹۴۳ یا ۱۳۲۲ خورشیدی در آن برگزار شد، خبرساز شده است. (کنفرانس تهران دربارۀ نوع مواجهۀ متفقین با آلمان از ۶ تا ۹ آذر ۱۳۲۲ برگزار شد.)

نظر شما