شناسهٔ خبر: 48877727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد؛

ديدار وزراي دفاع ارمنستان و روسيه

صاحب‌خبر -
ديدار وزراي دفاع ارمنستان و روسيه
خبرگزاری آریا- وزیران دفاع ارمنستان و روسیه تنش‌های مرزی نیرو‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و راه حل برون رفت از این اوضاع را بررسی کردند.
به گزارش آریا، وزیران دفاع ارمنستان و روسیه تنش‌های مرزی نیرو‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و راه حل برون رفت از این اوضاع را بررسی کردند.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر افرود: در دیدار سرگئی شویگو و آرشاک کاراپتیان وزیران دفاع روسیه و ارمنستان در مسکو به غیر از موضوعات مربوط به توسعه همکاری‌های دفاعی دو کشور مسایلی از قبیل حفظ آتش بس در منطقه قره باغ نیز بررسی شد.
در این دیدار شویگو با اشاره به این که ارمنستان در منطقه قفقاز همکار راهبردی و امنیتی روسیه است، تاکید کرد: برای روسیه حفظ امنیت منطقه قفقاز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: روسیه در جهت حفظ صلح در منطقه قره باغ و حل مشکلات مرزی جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان تلاش بیشتری خواهد کرد.
در ادامه کاراپتیان با تاکید بر این که همکاری‌های نظامی روسیه و ارمنستان در حال حاضر در بالاترین سطح خود هستند گفت: تلاش‌های روسیه در جهت حفظ امنیت در منطقه قفقاز برای مردم ارمنستان ملموس است و نیرو‌های این کشور نه تنها در منطفه قره باغ بلکه در مناطق مرزی ارمنستان مشغول حفظ و تحکیم امنیت هستند.
وی با اشاره به این که ارمنستان از هیچ تلاشی در جهت حفظ ثبات و آرامش منطقه کوتاهی نخواهد کرد و در مذاکرات صلح شرکت خواهد کرد، گفت: در عین حال ما اشغال بخش‌هایی از اراضی خود را تحمل نمی‌کنیم و دست به هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان خواهیم زد.
دیدار وزیران دفاع روسیه و ارمنستان در حالی صورت می‌گیرد که نیرو‌های جمهوری آذربایجان از چند ماه قبل به سمت مناطقی از خاک ارمنستان در بخش مرزی دو کشور پیشروی کرده و مستقر شده اند.
روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال 1991 و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید. این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از 44 روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر 2020 با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.
این در حالی است که تنش بین نیرو‌های دو کشور در مناطق مرزی همچنان ادامه دارد.

نظر شما