شناسهٔ خبر: 48866519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله:

واکسن نورا در فاز دوم به جوانان 12 تا 20 ساله تزريق مي‌شود

صاحب‌خبر -
واکسن نورا در فاز دوم به جوانان 12 تا 20 ساله تزريق مي‌شود
خبرگزاری آریا- فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه در مرحله دوم به 300 تا 500 نفر از افراد 12 تا 30 ساله واکسن نورا تزریق خواهد شد، گفت: آغاز مرحله دوم نیازمند داوطلب‌هایی است که تاکنون کرونا نگرفته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر حسن ابوالقاسمی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پایان مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن نورا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در 18 ماه گذشته با هدف کنترل و شکست ویروس کرونا پا به عرصه تحقیقات گسترده در این خوزه گذاشت؛ اهدای پلاسمای بهبود یافتگان از جمله روش‌هایی بود که در این زمینه تلاش شد.
وی افزود: بیمارستان بقیه الله دو تا چهار درصد نسبت به سایر مراکز درمانی کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا داشت و اولین مرکزی بودیم که داروی کورتون را برای درمان استفاده می‌کردیم و این ثابت شد که یکی از بهترین دارو‌های کارساز برای غلبه بر کرونا است.
ابوالقاسمی ادامه داد: از اسفند 1398برای اینکه واکسنی را برای غلبه بر کرونا طراحی کنیم، فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و این تلاش‌ها باعث شد واکسن نو ترکیبی را تولید کنیم بر این‌اساس جهت کار آزمایی بالینی، تعداد 70 نفر داوطلب شدند و با تزریق این واکسن به افراد 18 تا 50 سال آزمایش مشخص شد این واکسن عوارض جانبی خاصی ندارد.
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اضافه کرد: در فاز دوم به دنبال آن هستیم تا به 300 تا 500 نفر از جوانان 12 تا 20 ساله واکسن بزنیم که در این زمینه موافقت‌های اولیه صورت گرفته است، اما برای آغاز فاز دوم نیازمند داوطلب‌هایی است که تاکنون کرونا نگرفته باشند البته تقاضا کردیم تا فاز دوم و سوم را هم زمان شروع کنیم.
وی با بیان اینکه سه چهارم تخت‌های بیمارستانی ما تحت اشغال بیماران کرونایی است، گفت: این در حالی است که تاکنون 800 بیمار سرپایی مبتلا به کرونا نیز در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتنه‌اند و پیش بینی می‌کنیم این آمار امروز به حدود هزار نفر افزایش یابد.
ابوالقاسمی در خصوص واردات واکسن عنوان کرد: دولت هر چقدر بتواند واکسن وارد کند مخالفتی نداریم، چون در آینده نیاز بسیار زیادی برای استفاده از واکسن خواهیم داشت.
فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: واکسن‌های نو ترکیب باید سه دوز تزریق شود البته نتایج این باید در آزمایش‌های بالینی مشخص شود از سوی دیگر واکسن نورا، چون نوترکیب است چنانچه مجوز تولید نهایی آن صادر شود به راحتی قابلیت تولید بالای سه میلیون دوز را در ماه داریم، زیرا تولید این‌گونه واکسن‌ها راحت‌تر است.
وی ادامه داد: طبق پروتکل فاز یک دو‌ماه زمان برد، ولی آمادگی داریم چنانچه سازمان غذا و دارو موافقت کند فاز دوم و سوم را هم‌زمان آغاز کنیم و تداخلی هم نخواهد داشت؛ کار آزمایی بالینی فاز دوم از دو هفته دیگر آغاز می‌شود.
ابوالقاسمی تاکید کرد: برای کنترل بیماری پیشنهاد ما این است که رفت و آمد‌ها در شهر به شدت کنترل شود البته صرف تعطیلی کافی نیست، چون برای شکستن زنجیره انتقال باید قرنطینه به شدت اعمال شود.

نظر شما