شناسهٔ خبر: 48855665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» در دستور کار ؛

نخستین «نه» مجلس به هشتمین رئیس جمهور/ مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی رأی نیاورد

پارسینه

در حالی نمایندگان با تقاضای مسکوت ماندن طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی مخالفت کردند که در روزهای اخیر رئیس جمهور در نامه ای به پارلمان، خواستار مسکوت ماندن این طرح شده بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پارسینه، در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی وآمایش سرزمین» در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت پس از طرح این تقاضا و استماع سخنان موافق و مخالف، نمایندگان با ۱۲۰ رای موافق، ۱۱۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ آراء ماخوذه با این تقاضا مخالفت کردند.

این تصمیم نمایندگان به معنای آن است که طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی که پیش از این اولویت بررسی آن با موافقت نمایندگان روبرو شده بود، در مجلس بررسی خواهد شد.

این در حالی است که رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور برای مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرده بود: بدون ایجاد وزارت مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با چالش مواجه خواهد شد.

محمد رضا رضایی کوچی بیان کرد: با وجود اینکه روز یکشنبه گزارش کمیسیون عمران در خصوص کلیات طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در صحن مجلس قرائت شد و قرار بود موافقان و مخالفان نظرات خود را ارائه کنند و این طرح بررسی شود، اما این طرح از دستور کار مجلس کنار رفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: آقای رئیسی طی نامه‌ای خواسته اند که این طرح فعلا مسکوت مانده و سال آینده مطرح شود. با توجه به اینکه یکی از شعار‌های ایشان ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود، اگر وزارت مسکن ایجاد نشود، این کار به سادگی انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون برای تحقق این شعار دچار چالش خواهند شد، چراکه وزارت راه و شهرسازی اکنون خیلی عریض و طویل است. 

نظر شما