شناسهٔ خبر: 48807279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده سابق لبنان: حزب‌الله بار دیگر معادله توازن قدرت مقابل دشمن را تثبیت کرد

یک نماینده سابق لبنانی با اشاره به اینکه حزب‌الله بار دیگر معادله توازن قدرت در برابر دشمن صهیونیستی را تثبیت کرد، گفت: مبارزانی که موشک به‌سمت اراضی اشغالی شلیک کردند شایسته تقدیر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، «امیل لحود» نماینده سابق پارلمان لبنان در واکنش به تحولات اخیر این کشور و تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان و پاسخ موشکی حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد حاکی از شاخص‌های خطرناک با ابعاد فرقه‌ای است که ما نسبت به آن هشدار داده‌ایم.

این نماینده سابق لبنان افزود: به‌نظر می‌رسد همه چیز به‌عکس شده است؛ هرکسی که به تجاوزات اسرائیل ضد لبنان پاسخ دهد در معرض اتهام خواهد بود و اگر مقاومت پاسخ تجاوزات دشمن صهیونیستی را بدهد متهم می‌شود اما هیچ بازخواستی از اسرائیل درباره تجاوزات آن وجود ندارد.

وی تأکید کرد: جوانان مقاومت که موشک به‌سمت اراضی اشغالی شلیک کردند شایسته تقدیر هستند. آنها بار دیگر معادله توازن قدرت در برابر دشمن را یادآوری و تثبیت کردند و باید زیر پای آنها گل بریزیم نه اینکه به آنها معترض شویم.

امیل لحود اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد که هیولای فتنه و فرقه‌گرایی بر فراز لبنان ایستاده است و حوادث روزهای گذشته و اتفاقات منطقه «خلده» بیانگر این امر است.

نماینده سابق پارلمان لبنان در پایان گفت: ما به مبارزان مقاومت تبریک می‌گوییم و فتنه‌گران را متعلق به هرگروهی که باشند، محکوم می‌کنیم.

حزب‌الله لبنان روز جمعه حملات راکتی به مناطق اشغالی انجام داد. مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت 11:15 (به‌وقت محلی) (جمعه) با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو منطقه «الجرمق» و «الشواکر» در پنجشنبه (دیروز)، یگان‌های شهید «علی محسن کامل» و شهید «محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت 11:15 (به‌وقت محلی) (جمعه) اراضی اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت 122میلی‌متری هدف گرفتند.

این درحالی است که صهیونیست‌ها با محاسبات اشتباه خود پیش‌بینی کرده بودند که حزب‌الله در شرایط آشفته لبنان متمرکز مسائل داخلی است و پاسخ تجاوزات اسرائیل را نخواهد داد اما حزب‌الله با به هم ریختن محاسبات دشمن تأکید کرد که هدف از انجام این حملات تثبیت قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی از سال 2006 تاکنون است و مقاومت هیچ تجاوزی را به خاک لبنان بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

انتهای پیام/+

نظر شما