شناسهٔ خبر: 48805132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اسماعیل هنیه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر:

پس از ۷ دهه مبارزه فلسطینی‌ها در سرزمینشان ریشه‌دار هستند و هر لحظه آماده انتفاضه‌اند (فیلم)

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امت اسلامی ریشه و مادر ملت فلسطین است و محور مقاومت و قلب محور مقاومت (جمهوری اسلامی ایران) پوششی راهبردی در حرف و عمل برای ما بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)،  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با حضور در برنامه "شبکه خبر" درباره آخرین تحولات محور مقاومت گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران، چهره تمدنی اسلامی نوینی را در منطقه به تصویر کشید.

 

وی تأکید کرد: حضور کشورهای مختلف در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران نشان از قدرت و نفوذ ایران اسلامی پس از ۴۲ سال از آغاز انقلاب اسلامی ایران است.

 

هنیه گفت: درگیری‌ها و اختلافات در کابینه جدید اشغالگران صهیونیست، از سست بودن حکومت آنها پرده برداشت.

 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بیان کرد: پس از ۷ دهه مبارزه، فلسطینیان در سرزمینشان با نشاط و ریشه‌دار هستند و هر لحظه آماده انتفاضه‌اند.

 

وی گفت: پیمان‌های سازش با اشغالگران مانند اسلو، کمپ دیوید و ... جنین مرده‌ای بودند که به دنیا آمدند، این پیمان‌ها از پایه و اساس بی‌اعتبار است چرا که خود صهیونیست‌ها هیچ اعتقادی به راهکارهای سیاسی ندارند حتی کمترین حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند. 

 

هنیه بیان کرد: هرگونه رایزنی سیاسی در موضع ضعیف و در نبود موازنه قدرت حتماً باید هزینه بدهد که این هم اتفاق افتاد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد: افرادی که سوی سازش‌ها و مذاکرات رفتند؛ اذعان کردند که سلاح مقاومت زبانش از زبان دیپلماسی بهتر است.

وی گفت: تجربه توافقنامه‌هایی که عرب‌ها با صهیونست‌ها امضا کردند شکست خورده است؛ چرا باید این ناکامی‌های سیاسی تکرار شود؟! ما می‌دانیم که غربی‌ها و آمریکایی‌ها کاملاً با صهیونیست‌ها همدست هستند و هیچ کاری برای فلسطین نکردند و نخواهند کرد. این مذاکرات هیچ نتیجه‌ای جز شکست نداشت.

 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: همه جنایت صهیونیست‌ها (یهودی‌سازی قدس، محاصره غزه، افزایش شهرک‌ها و ...) در سایه همین مذاکرات اتفاق افتاد، این مذاکرات صهیونیست‌ها را وقیح‌تر کرده است.

هنیه بیان کرد: ملت فلسطین دیگر این راهکارهای دیپلماسی و مذاکرات را قبول ندارند و سراغ مقاومت رفتند؛ شمشیر قدس این را نشان داد.

 

وی افزود: نسل انتفاضه ابعاد ستیز با دشمن اشغالگر صهیونیستی را درک کرده است و بر مبنای مقاومت تربیت یافته است، در طرف مقابل با دشمنی روبه‌رو بودیم که همه قدرت‌ها را داشت پس ما هم خود را روز به روز قدرتمندتر کردیم.

 

هنیه بیان کرد: ما همچنین ارتباط خود را با امت اسلامی قوی کردیم؛ ما درک کردیم ریشه امت اسلامی مسئله فلسطین است، محور مقاومت و قلب محور مقاومت (جمهوری اسلامی ایران) پوششی راهبردی در حرف و عمل برای ما بود. سیاست و کمک‌های لجستیکی محور مقاومت و ایران روح تازه‌ای به ما بخشید.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما از عواملی مثل «نسل ایمانی»، «پیشرفت در تجهیزات» و «ارتباط با عمق راهبردی در منطقه» علیه دشمن استفاده کردیم.

 

هنیه بیان کرد: در مقابل با نسل جدید صهیونیست‌ها مواجهیم که پوچ، بی‌اخلاق و بی‌آرمان هستند. دیدم که در نبرد شمشیر قدس صهیونیست‌ها حتی نتوانستند زمینی وارد غزه شوند؛ می‌دانستند که شکست خواهند خورد، ماهیت درونی و روانی صهیونیستی ها بزدلانه و ترسو است.

 

 

 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: غافلگیری‌های تازه‌ای برای ضربه به صهیونیست‌ها در پیش داریم.
 

 

هنیه بیان کرد: شهید سلیمانی نقش محوری در موضوع مقاومت داشت و مُعرف مواضع دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین بود.
 

وی افزود: برخی به‌خصوص صهیونیست‌ها می‌خواهند از موضوع بازسازی فلسطین سوءاستفاده کرده و مقاومت مردم غزه را تحت فشار قرار دهند. بازسازی زیرساخت‌ها حق طبیعی مردم غزه است اما به هیچ‌گونه عقب‌نشینی (در خصوص سلاح و حق مقاومت) به بهانه موضوع بازسازی قائل نیستیم.
 

 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما از هر کشوری که به بازسازی غزه کمک کنند استقبال می‌کنیم (دوستان ما در مصر، قطر و ایران) برادران ایرانی کمک‌های زیادی برای بازسازی غزه انجام دادند. ما از هر تلاش عربی و اسلامی که به بازسازی غزه کمک کنند استقبال می‌کنیم اما بدون هیچ‌گونه شرط و هزینه سیاسی و هزینه زیان‌آور برای محور مقاومت.

 

هنیه بیان کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند موضوع بازسازی غزه را به اسیرانشان مرتبط کنند و شرط بازسازی غزه را به این قضیه پیوند دهند تبادل اسرای اسرائیل فقط در برابر آزادسازی اسرای فلسطینی صورت می‌گیرد و ارتباطی به بازسازی غزه ندارد. چیزی که مقاومت با شمشیر قدس به دست آورده با موضوع و بهانه بازسازی قابل تعویض نیست.
 

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه صهیونیست‌ها دچار نوعی توهم در سنجش قدرت برتر اطلاعاتی‌شان هستند، گفت: یکی از اتفاقات جنگ اخیر شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود که قدرت مقاومت علی‌رغم همه شرایط سختی که غزه با آن مواجه است را نشان داد.

هنیه افزود: مقاومت توانست اطلاعات خود را حفظ کند و دشمن را به لحاظ اطلاعاتی شکست دهد به گونه‌ای که دشمن از نفوذ امنیتی در صفوف مقاومت عاجز شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مدعی شد که اگر ما از حماس دچار شکست اطلاعاتی شویم، دست‌هایم را به نشانه تسلیم بالا می‌برم. آنها با ما وارد جنگ شدند، ولی بعداً غافلگیر شدند؛ موشک‌هایی که به شهرک‌های صهیونیستی زده شد نشان‌دهنده شکست و غافلگیری آنها بود.

 

اسماعیل هنیه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر:پس از ۷ دهه مبارزه، فلسطینیان در سرزمینشان با نشاط و ریشه‌دار هستند و هر لحظه آماده انتفاضه‌اند 2

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما