شناسهٔ خبر: 48784223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

گزارش پارسینه از فینال جام حذفی بین جواد و فرهاد؛

تقابل سال دو استقلالی برای پایانی خوش

پارسینه

امشب دیدار پایانی جام حذفی در ورزش نقش جهان اصفهان بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد و طی آن شاگردان فرهاد مجیدی و جواد نکونام در اندیشه قهرمانی در این رقابت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی پارسینه؛ امشب دیدار پایانی جام حذفی در ورزش نقش جهان اصفهان بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد و طی آن شاگردان فرهاد مجیدی و جواد نکونام در اندیشه قهرمانی در این رقابت هستند.

استقلال سهمیه آسیایی خود را با کسب مقام سوم در لیگ برتر قطعی کرده اما فولاد خوزستان با قهرمانی در این مسابقه است که می تواند برای دومین سال پیاپی حضورش را در آسیا قطعی کند. فرهاد مجیدی در این مسابقه محروم است و با دو بازیکن غایب باید ترکیبش را با تغییراتی رو به رو کند که شاید کارش را در این مسابقه سخت کند.

جای خالی دانشگر به دو شکل پر می‌شود. راه نخست این است که محمد نادری برخلاف بازی‌های اخیر که به عنوان هافبک - مدافع راست به میدان می‌رفت یک خط به عقب شیفت کند و به طور تخصصی به عنوان یکی از ۳ مدافع مرکزی به میدان برود. استقلال در بازی‌های اخیر غالباً با روش ۳ دفاع به میدان رفته و نادری هم با بازی در این پست بیگانه نیست. هرچند که وقتی نادری یک خط عقب‌تر بازی می‌کند، علاوه برآنکه ضرب هجومی استقلال در آن سمت کاهش می‌یابد، بار فنی نیز در فاز دفاعی کاهش می‌یابد چون سوابق بازی نادری در این پست نشان از تزلزل او در برخی صحنه‌ها دارد و این بازیکن آن طور که در پست هافبک چپ یا مدافع چپ در سیستم چهار دفاع، کارآیی دارد، در روش ۳ دفاع نمی‌تواند دفاع مطمئنی باشد. با این حال به نظر می‌رسد احتمال اینکه مجیدی در نهایت همین تصمیم را بگیرد بیشتر است چرا که تغییر روش بازی استقلال نیز مضرات بیشتری دارد و بازیکنان که در ماه‌های اخیر با روش ۳ دفاع خو گرفته‌اند را دچار ناهماهنگی ذهنی خواهد کرد. به همین دلیل احتمال کمتری وجود دارد که استقلال با چهار دفاع به میدان برود، هر چند که ابزار بازی با این روش هم در دست مجیدی است و او می‌تواند از مرادمند و یزدانی به عنوان مدافعان مرکزی و نادری و غفوری به عنوان مدافعان چپ و راست بهره بگیرد.

مسأله‌ای که مجیدی را برای انتخاب یکی از این دو راه یاری می‌رساند آنالیز دقیق شکل بازی فولاد خوزستان است. سرمربی استقلال باید دریابد که این بازی تفاوت‌های آشکار و پنهانی با همه بازی‌های جام حذفی خواهد داشت و حتی بازی با فولاد به مراتب دشوار‌تر از بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

نظر شما