شناسهٔ خبر: 48762588 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

رقص برای اولین جام؛ مشت مجیدی به دیوار فولاد

فرهاد مجیدی به دنبال کسب نخستین جام خود در کسوت مربیگری استقلال است و برای رسیدن به این هدف، رقیب سرسختی را پیش روی خود دارد. همه چیز از جدال فولاد آره نا شروع شد. به دلیل شیوع کرونا، مسابقات فوتبال در سراسر دنیا از جمله ایران لغو شده بودند و استقلال و فولاد به […]

صاحب‌خبر -

فرهاد مجیدی به دنبال کسب نخستین جام خود در کسوت مربیگری استقلال است و برای رسیدن به این هدف، رقیب سرسختی را پیش روی خود دارد.
همه چیز از جدال فولاد آره نا شروع شد. به دلیل شیوع کرونا، مسابقات فوتبال در سراسر دنیا از جمله ایران لغو شده بودند و استقلال و فولاد به عنوان نخستین بازی پس از شیوع ویروس کرونا در لیگ قبل، به مصاف هم رفتند. دیداری که جنجال هایش بیش از حد معمول بود.
در مسابقه ای که استقلال یک بر صفر پیش افتاده بود، علی کریمی و در ادامه فرهاد مجیدی و عارف غلامی با کارت قرمز مهدی سیدعلی از زمین مسابقه اخراج شدند و آبی پوشان با ۲ یار کمتر و بدون سرمربی با گل دقایق پایانی مجتبی نجاریان بازی را دو بر یک واگذار کردند.
تقابل مجیدی با سیدعلی و نکونام، پست و استوری های سرمربی آبی ها در فضای مجازی همگی دست به دست هم داد تا حواشی آن بازی ادامه داشته باشد و فرهاد و جواد که آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر را به ارمغان آورده اند، رابطه شان سرد شود.
اما در لیگ بیستم و پس از برکناری محمود فکری، استقلالی ها باز هم هدایت تیمشان را به فرهاد مجیدی دادند و او ۳ روز پس از انتصاب به عنوان سرمربی و پشت سر گذاشتن تنها ۲ جلسه تمرینی، در دیداری انتقامی به مصاف فولاد رفت و با تک گل ارسلان مطهری موفق به کسب پیروزی شد.
شاید کسی از مجیدی انتظار نداشت که برابر فولاد آماده امتیازی کسب کند ولی او اولین گام را محکم برداشت و استقلال موفق شد از سد رقیب قدرتمند خود عبور کند. روند رو به رشد استقلال با مجیدی ادامه دار بود و او در آسیا تیمش را به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان کرد و در لیگ برتر روی نوار پیروزی قرار گرفت.
مجیدی در جام حذفی نیز به عنوان تنها تیمی که فقط با تیم های لیگ برتری روبرو شده است، استقلال را به فینال رساند. گذر از پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس و گل گهر قطعا آسان نبوده است و آبی پوشان به لطف هدایت و مدیریت خوب فرهاد، حالا به دیدار فینال جام حذفی رسیده اند و ۹۰ دقیقه تا بالای سر بردن جام فاصله دارند.
مجیدی سال قبل نیز که جانشین استراماچونی شد، استقلال را به فینال حذفی رساند. تیم او چند روز قبل از دیدار با تراکتور، اسیر حاشیه های درون باشگاهی شد و با شکست برابر این تیم تبریزی، از رسیدن به جام محروم شد. حالا او با کسب تجربه از آن شکست تلخ، تیمش را به خوبی مدیریت کرده و با وجود درگیر بودن با انواع و اقسام حواشی و مشکلات مالی، اجازه به حاشیه کشیده شدن تیمش را نداده و چیزی تا جبران و تکمیل مسیری که از فصل قبل نیمه تمام مانده بود، فاصله ندارد.
فولاد همواره یکی از تیم های خوب لیگ برتر بوده و طی ۲ سال اخیر نیز با جواد نکونام به تیم قدرتمندی تبدیل شده است. مجیدی برای دشت نخستین جام به عنوان سرمربی استقلال، فولاد سخت و آهنین را روبروی خود می بیند. هواداران آبی پوش امیدوارند فرهاد روز یکشنبه و پس از بازی با خوزستانی ها نیز اینگونه مشت هایش را گره کند و از شادی به آسمان بپرد. مجیدی از استقلالی که به ویرانه تبدیل شده بود، یک تیم خوب و منسجم ساخت و حالا تا قهرمانی فاصله زیادی ندارد. قهرمانی در جام حذفی قطعا انگیزه هواداران برای فصل بعد و همچنین تمایل بازیکنان این تیم برای تمدید قرارداد و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا افزایش می دهد. تیمی که باید ۳۸ روز دیگر به مصاف الهلال پرقدرت برود باید تیم خود را حفظ کرده و اجازه جدایی به ستاره هایش را ندهد. پیروزی بر فولاد و کسب جام، می تواند سکوی پرتاب استقلال و مجیدی به سمت کسب موفقیت در آینده نزدیک باشد.

نظر شما