شناسهٔ خبر: 48746703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار انزلی:

بیمارستان صحرایی در انزلی راه اندازی می شود

انزلی- فرماندار انزلی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، گفت: در چند روز آینده بیمارستان صحرایی در انزلی راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل میر غضنفری پیش از ظهر جمعه در جلسه فوق العاده ستاد کرونا انزلی با تشکر از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان این شهر ساحلی، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد کرونایی انزلی، ایجاد فضا و بستر جدیدی برای خدمات رسانی به مردم ضرورت دارد.

وی با اشاره به وجود ادارات کل در انزلی و لزوم استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی این ادارات برای خدمات رسانی بیشتر به مردم، افزود: نمی‌توان منتظر پیک‌های بعدی کرونا ماند تا با دستپاچگی اقدام به راه اندازی بیمارستان صحرایی کنیم و از همین امروز باید نسبت به ایجاد بیمارستان صحرایی اقدام شود.

میرغضنفری با بیان اینکه، مسئولیت ایجاد این بیمارستان با سپاه و با نظارت شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی است، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان بندرانزلی موظف هستند در کمک به برپایی و خدمات رسانی هرچه بهتر این بیمارستان صحرایی نهایت کمک و همراهی را داشته باشند.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به موج شناور حضور مسافران در بندرانزلی و گیلان، گفت: با وجود اینکه از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ رسمی مبنی بر مسدود کردن راه‌ها صورت نگرفت اما فرمانداری انزلی با کمک نیروهای سپاه و نیروی انتظامی و هلال احمر و شبکه بهداشت نسبت به مسدود کردن مبادی ورودی انزلی اقدام کرد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این شهر تنها حضور مسافران نیست و خود مردم هم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند.

رئیس ستاد کرونا انزلی تاکید کرد: نباید همه چیز را به حساب حضور مسافران نوشت در حالی که در انزلی قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها مملو از جمعیت است و جوانان ما امروزه کمتر رعایت می‌کنند.

میرغضنفری با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا سعی شد با کسبه و بازاریان و خصوصاً رستوران داران با قوه قهریه برخورد نشود، ادامه داد: تمام رستوران‌ها فقط مجاز به تهیه غذای بیرون بر هستند و اداره صمت رستوران‌های متخلف را پلمپ کند.

وی با اشاره به اینکه همواره مدافع بازاریان و کسبه بوده است، اضافه کرد: بازاریان و کسبه هم باید این سختی را به جان بخرند و کلیه تالارهای عروسی، قهوه خانه‌ها، کافی شاپ ها تعطیل بوده و اداره صمت در صورت مشاهده تخلف از سوی آنان اقدام به پلمپ آن واحد کند.

میرغضنفری گفت: عزاداری ایام محرم نیز بر اساس دستور العمل ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

نظر شما