شناسهٔ خبر: 48738869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

طالبان یک شهرستان دیگر در غرب افغانستان را تصرف کرد

صاحب‌خبر -

شفقناافغانستان منابع محلی در ولایت نیمروز در غرب افغانستان می‌گویند که شهرستان «کنگ» این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، محمدنبی براهوی، معاون استاندار نیمروز در غرب افغانستان می گوید: این شهرستان پس از نبردهای سنگین میان نیروهای دفاعی افغان و طالبان، چهارشنبه‌شب، سیزدهم مرداد، به دست طالبان سقوط کرده است. به گفته وی، این چهارمین شهرستان  نیمروز است که به دست طالبان افتاده است.

براهوی تصریح کرد که در این درگیری به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است و شماری از این نیروها به دست طالبان نیز اسیر شده‌اند. معاون استاندار نیمروز اما در مورد تعداد تلفات و اسیران معلومات نداد.

در همین حال یک منبع محلی در نیمروز می‌گوید که گروه طالبان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته بر کنگ حمله و این شهرستان را تصرف کرده است و در این حمله بیش از ۲۰ نیروی امنیتی افغان کشته و بیش از ۱۵ تن به دست طالبان اسیر شده‌اند.

شهرستان کنگ از نزدیک‌ترین شهرستان های ولایت نیمروز می باشد که در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز این ولایت قرار دارد. پیش از این شهرستان های دلارام، خاش‌رود و چخانسور سقوط کرده بود.

فعالان مدنی ولایت نیمروز از وضعیت بد امنیتی در این ولایت ابراز نگران می‌کنند و از حکومت مرکزی می‌خواهند که به این وضعیت توجه جدی کند. آن‌ها تصریح می‌کنند که نیمروز هرچند مربوط مرکز فرماندهی  ۲۱۵ میوند ارتش است، اما این مرکز فرماندهی ارتش در جنگ هلمند مصروف است و برای این ولایت کدام کاری نکرده است.

ولایت نیمروز از ولایت‌های هم مرز با ایران است که یکی از پردرامدترین گمرک‌های این کشور را در خود جا داده است. این ولایت تاکنون از امنیت نسبی برخوردار بوده است.

نظر شما