شناسهٔ خبر: 48713306 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از آتش سوزی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد؛ سه نفر جان باختند/ اعزام ۳ فروند بالگرد اطفای حریق به منطقه

صاحب‌خبر -

شفقنا- آتش سوزی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که شب گذشته مهار شده بود، با شعله ور شدن مجدد آن منجر به کشته شدن سه نفر از عشایر منطقه شد.

به گزارش شفقنا، حسین آرگیو، فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: به رغم اینکه آتش دیشب در مناطق صعب العبور روی داده بود با تلاش‌های نیرو‌های مردمی و سایر نیرو‌های امدادی مهار شد، اما امروز با شدت گرفتن وزش باد بار دیگر شعله‌های آن منطقه را درنوردید.

حادثه تنگ هایقر ۳ فوتی و ۲ مصدوم به دنبال داشت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که حادثه آتش سوزی تنگ هایقر فیروزآباد سه فوتی و ۲ مصدوم به دنبال داشت.

دکتر محمدجواد مرادیان چهازشنبه ۱۳ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با وقوع آتش‌سوزی گسترده در تنگ هایقر شهرستان فیروزآباد، نیروهای امدادی اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد.

مرادیان با بیان اینکه آتش سوزی در این منطقه صعب العبور به دلیل وزش باد و گرمای هوا، گسترش داشت گفت: متاسفانه این حادثه منجر به فوت سه تن از عشایر غیور منطقه و اعضای یک خانواده به نامهای ناصر بهزادی، حامد بهزادی و رضا بهزادی شد.

او با بیان اینکه فوت شدگان هر سه در صحنه حادثه جانشان را از دست داده بودند، گفت: این حادثه منجر به سوختگی شدید یکی دیگر از اعضای آن خانواده به نام جهانبخش بهزادی شد.

مرادیان با یادآوری اینکه جهانبخش بهزادی با سوختگی ۵۴ درصد در بیمارستان تحت درمان است، گفت: این حادثه یک مورد مسمومیت نیز به دنبال داشت که این فرد هم در بیمارستان تحت مداوا است.

این مقام مسئول ضمن ابراز همدردی، این ضایعه جانگداز را به خانواده جانباختگان، فعالان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی تسلیت گفت و از درگاه ایزدمنان برای آنان، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

به گزارش ایسنا، طی ساعات گذشته اخبار غیر موثقی مبنی بر افزایش تعداد فوتی‌های حادثه آتش سوزی تنگ هایقر در رسانه ها منتشر شده بود.

اعزام بالگردهای پایگاه هوایی شهید دوران برای مهار آتش سوزی فیروزآباد

با درخواست ستاد بحران استان فارس دو فروند بالگرد پایگاه هوایی شهید دوران به تنگ هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس برای مهار آتش سوزی اعزام شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با اعلام این خبر گفت: با درخواست ستاد بحران استانداری فارس مبنی بر آتش سوزی در کوه های شهرستان فیروزآباد، بالگردهای پایگاه هوایی شهید دوران با هماهنگی سلسله مراتب، به محل آتش سوزی اعزام شدند.

فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران افزود: بالگردهای پایگاه شهید دوران با همه توان تا پایان ماموریت و مهار کامل آتش سوزی، به هر تعداد سورتی پرواز که نیاز باشد در کنار نیروهای انتظامی، منابع طبیعی و مردم خواهند بود.

اعزام ۳ فروند بالگرد اطفای حریق به منطقه فیروزآباد شیراز

کاپیتان نوری آل آقا از اعزام ۵ فروند بالگرد اطفای حریق طی دیروز و امروز به منطقه فیرزوآباد شیراز خبر داد.

خلبان نوری آل آقا رئیس مرکز کنترل و اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه از دیروز طی دو نوبت نسبت به اطفاء حریق منطقه فیروزآباد شیراز اقدام شده است گفت: دیروز با ۲ فروند بالگرد، عملیات اطفا صورت پذیرفت و با شروع مجدد حریق از صبح امروز نیز با سه فروند بالگرد عملیات اطفاء انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر با بررسی میدانی فرمانده محترم یگان حفاظت سازمان جنگلها و مراتع کشور و تا اطمینان کامل مهار آتش سه فروند بالگرد در منطقه آتش سوزی ، در اختیار این یگان خواهد بود.

نظر شما