شناسهٔ خبر: 48705482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

روابط در انتخاب استاندار بوشهر تاثیر نگذارد/ لزوم توجه به شاخص‌ها

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتخاب استاندار بوشهر قطعاً نه روابط بلکه باید شاخص‌ها در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: هرچند انتخاب فردی که شاخص‌ها را هم داشته باشد نیازمند رایزنی و مذاکرات است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های استراتژیکی کشور است و می‌توان با به‌کارگیری مسئولین توانمند در استان شرایط را تغییر داد.

جمیری در خصوص دخالت‌های نمایندگان مجلس در انتخاب مسئولین استانی گفت: نقش نمایندگان در انتخاب مسئولین استانی بر اساس قانون صرفاً یک نقش نظارتی است اما می‌توانند مشاوره دهند تا فرد شایسته انتخاب شود.

وی بیان داشت: استان بوشهر باید یک استاندار قوی و توانمند داشته باشد چون این استان به لحاظ داشته‌هایی که دارد بالاتر از یک استان است و می‌تواند در کشور تأثیرگذار باشد.

جمیری ادامه داد: برای رفع مشکلات اساسی مردم در سطح کشور نیاز است زیرساخت‌های استان ایجاد کرد که این مهم را می‌توان با انتصاب یک مدیر توانمند در استان محقق کرد.

هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و مجلس

وی در خصوص نحوه انتخاب مسئولین ابراز داشت: مجلس در روند بررسی وزرا و رأی اعتماد به آنها بدون تعارف ورود می‌کند و صرفاً بر اساس شایستگی‌ها افراد را موردبررسی قرار می‌دهد.

جمیری در خصوص هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شروع به کار مجلس شورای اسلامی با نگاه هماهنگی و هم‌افزایی نمایندگان و هیئت‌رئیسه مجلس به مشکلات استان‌ها پرداخته شد و همین موضوع را در جلساتی که با رئیس‌جمهور جدید داشته‌ایم مطرح کرده‌ایم که با استقبال خوب ایشان مواجه شدیم که این نگاه خوب می‌تواند در انجام امور تحقق پیدا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه راه‌آهن بوشهر یکی از مسائل مهم است بیان داشت: این موضوع مهم در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است اما با یک سری چالش‌هایی مواجه است که در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر اکنون فعال است اما فعالیت آن با توجه به بودجه اندک آن صورت می‌گیرد و با آن توقع ما فاصله دارد گفت: در این خصوص با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم امیدواریم در دولت جدید به این پروژه مهم ملی توجه شود و آن را بتوانیم به اتمام برسانیم.

جمیری در خصوص احداث آزادراه بوشهر بیان داشت: برای احداث این آزادراه نیاز به سرمایه‌گذار توانمند داریم که متأسفانه فردی که توانمند باشد و بتواند کل پروژه را تحویل و به اتمام برساند تاکنون نبوده است.

شرایط خوبی از لحاظ بهداشت و درمان نداریم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل بهداشت و درمان استان تصریح کرد: متأسفانه ما در این حوزه از لحاظ زیرساخت جزو استان‌های کم برخوردار هستیم.

جمیری خاطرنشان کرد: در طی مدت‌های اخیر جلسات متعددی با وزیر بهداشت داشته‌ایم و از وی قول مساعد گرفته‌ایم که استان را طی بازه زمانی پنج‌ساله‌ای در حوزه بهداشت و درمان به یک سطح قابل قبولی برساند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه در استان از لحاظ بهداشت و درمان شرایط خوبی نداریم و امیدواریم در یک بازه پنج‌ساله مشکلات این حوزه رفع شود.

جمیری در خصوص پیشنهاد تعطیلی ایام کرونا ابراز داشت: وزیر بهداشت این پیشنهاد را به رهبر انقلاب داده‌اند و ایشان تصمیم را با ستاد ملی مقابله با کرونا گذاشته‌اند و از نظر ما ستاد ملی باید اختیارات را به استان‌ها بدهد تا هر استان بر اساس شرایطی که دارد تصمیم‌گیری کند.

وی در خصوص طرح جامعه جزیره خارگ بیان کرد: به همراه برخی مسئولین جزیره خارگ در این خصوص دیداری با وزیر داشته‌ایم و این طرح از زمانی که در شورای عالی شهرسازی مطرح شده در حال بررسی است.

نظر شما