شناسهٔ خبر: 48704504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مبارزه با فساد و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرماندهی میدانی است

گروه استان‌ها - معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در مبارزه با فساد و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی فرماندهی میدانی مورد نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  حجت‌الاسلام وحید مهدوی‌راد صبح امروز در دیدار با هیئت بسیج رسانه‌ای سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان ریشه یابی و کمک به حل آسیب‌های اجتماعی و جرائم نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند و در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ عمومی، همکاری و هم‌افزایی رسانه‌ها و دستگاه قضائی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی فرماندهی میدانی مورد نیاز است و بیان کرد: ظرفیت شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مطلوب بوده، اما سازوکار‌های آن موثر نبوده است چرا که بودجه و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی عضو در راستای هم تدوین نمی‌شود و هم افزایی ایجاد نمی‌کند.

مهدوی‌راد ادامه داد: برای بهبود وضعیت موجود نیازمند هم‌افزایی هستیم که تهیه اطلس جرائم از ضروریات کار فرهنگی است و دستیابی به آمار و اطلاع از وضعیت موجود، راه مهم تدوین برنامه‌های موثر و کارآمد برای تحقق اهداف متعالی است و تا زمانی که نوع جرائم و آسیب‌های نقاط مختلف استان و شهر‌ها مشخص نشد، نمی‌توان پیگیری هدفمند را صورت داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل با اشاره به این که در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم، ادامه داد: باید مجمع مشورتی متشکل از اصحاب رسانه، اساتید صاحب نظر و مسئولان قضایی و اجرایی در خصوص نوع پیام و محتوای آن، تکنیک‌های تولید و انتشار و هم اندیشی مستمر داشته باشند و جامعه به یک فهم مشترک از پیشگیری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دست یابد.

مهدوی‌راد با تاکید بر ضرورت مردمی شدن فعالیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: هر جا مردم وارد میدان شوند کار‌های بزرگتری به ثمر می‌نشیند لذا در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند بازبینی بنیادین برای مردمی شدن آن هستیم و ظرفیت اعتقادی و دینی و تاریخی مردم استان اردبیل می‌تواند به عنوان الگویی برای تاثیرگذاری در حوزه مسائل اجتماعی در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای کمک گرفتن از یک مشاوره خوب، همیشه نیاز به مشکلات بزرگ وحل نشدنی نیست بلکه یک خانواده معمولی و ساده نیز می‌تواند برای بهبود سلامت روانی کلی خانواده به مشاوره مراجعه کند.

وی با اعلام آمادگی برای تاسیس رسمی مراکز مشاوره در استان اردبیل بیان کرد: هر شخصی که خواهان اقدام به طلاق باشد باید ابتدا به این مراکز مراجعه و مراحل مشاوره را در آن طی کند، چرا که در هر مرکز فرد مراجعه کننده با مشاورین متخصص و دوره دیده در زمینه‌های حقوقی، مذهبی، روانشناسی و مددکاری جلسات راهبردی به دلیل انصراف فرد از طلاق و پس از آن تقویت بنیاد خانواده طی خواهد کرد و در صورت عدم امکان ایجاد مودت، پرونده به مراجع قضایی صالح ارسال خواهد شد لذا این مهم در کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیاد مقدس خانواده موثر باشد.

انتهای پیام/140/ ع

نظر شما