شناسهٔ خبر: 48703957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر جامعه ایمانی مشعر:

هیئت‌های مذهبی باید مردم را دغدغه مند پرورش دهند

قزوین - دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: اگرچه در تمامی هیئت‌های مذهبی مشکلات بسیاری وجود دارد اما درد اصلی بی‌دردی و بی‌دغدغه بودن نسبت به مردم است و هیئت باید مردم را دغدغه مند پرورش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  رحیم آبفروش شب گذشته در همایش مدیران هیئات حسینی که در شبستان امیرالمؤمنین برگزار شد اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی نهادهای بودند که در طی هشت سال گذشته که با بی‌تدبیری و ناامیدی همراه بود همگام با مردم در عرصه‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، زلزله و مسئلهٔ آب در آبادان و خوزستان ورود پیدا کردند تا بتوانند ضمن خدمت به مردم از وقوع فتنه جلوگیری کنند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر اذعان کرد: امام در برهه‌ای از تاریخ توانست مجموعهٔ ازهم گسیختهٔ مردم را به یکدیگر پیوند دهد و یک مجموعهٔ ملی و عمومی ایجاد کند و امروز این وظیفهٔ ما است که بتوانیم این مهم را پاس بداریم.

وی افزود: اگرچه در تمامی هیئت‌های مذهبی مشکلات بسیاری وجود دارد اما درد اصلی بی‌دردی و بی‌دغدغه بودن نسبت به مردم است که تبدیل به یک زنگ خطر شده و هیئت همان مکتبی است که باید مردم دغدغه مدار پرورش دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز تکلیف امام و امت مشخص است ابراز کرد: هدف امام از پیوند اقشار با سلایق مختلف این است که همه مردم بدون امتیاز طبقاتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و ما امروز دیدیم که رهبر انقلاب نیز در مراسم تنفیذ جایگاه مردم را تمام مردم تعبیر کردند.

وی ادامه داد: ما نیز باید در هیئات پذیرای تمام مردم با تفکرات و سلایق مختلف باشیم و باید این نکته را موردبررسی قرار دهیم که هیئات ما تا چه اندازه پذیرای اقشار و سنین مختلف و چه‌بسا قشر خاکستری هستند.

آبفروش تصریح کرد: ما باید فضای هیئت را برای عموم و همهٔ مردم فراهم کنیم و برای هر قشر برنامه‌ای ویژه داشته باشیم تا بتوانیم نسل‌های بعدی را نیز هیئتی تربیت کنیم.

وی در پایان با اشاره به توزیع ۲ هزار صندوقچهٔ اقلام هیئتی به هیئات استان قزوین گفت: ۲ هزار صندوق هیئت با دربرداشتن ابراز هیئتی ازجمله بیرق و پرچم به‌تناسب هر مکان بین هیئات ضمن دریافت تعهد توزیع می‌گردد و هر یک از هیئات که بتوانند از اقلام بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشند مورد تقدیر قرارگرفته و می‌توانند از اقلام بیشتر بهره‌مند شوند.

نظر شما