شناسهٔ خبر: 48701631 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بالاترین استحکام دفاعی آبی‌ها/ استقلالِ مجیدی گل نخورترین تیم لیگ

علی خلف

تیم فوتبال استقلال در فصل تازه به اتمام رسیده ۱۴ بار با هدایت مجیدی به میدان رفت که در این تعداد بازی ۹ بار به پیروزی رسید و ۲۹ امتیاز به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال فصل بیستم لیگ برتر را با هدایت محمود فکری آغاز کرد و با اینکه در نیم فصل اول مقاطعی هم صدر جدول را در اختیار داشت، سرانجام به دلیل نتایج نه چندان مطلوب و وارد شدن حجم بزرگی از انتقادات از سوی هواداران، پس از تساوی مقابل مس رفسنجان در هفته شانزدهم از این سمت کنار رفت تا از هفته هفدهم و دیدار مقابل فولاد، فرهاد مجیدی جانشین وی شود.

مجیدی از هفته هفدهم هدایت آبی پوشان را در دست گرفت و در ۱۴ بازی در لیگ برتر روی نیمکت این تیم نشست که حاصل آن ۹ پیروزی، ۳ شکست و ۲ تساوی بود. آبی پوشان با مجیدی ۲۹ امتیاز کسب کردند تا متوسط امتیاز گیری آنها ۲/۰۷ امتیاز به ازای هر بازی باشد.

شاخص ترین عملکرد استقلال در این ۱۴ بازی با مجیدی، استحکام در خط دفاعی و میزان بسیار کم گل خورده بود و این در حالی است که آبی پوشان در ۱۶ بازی ابتدای فصل خود با هدایت فکری ۱۲ بار گل دریافت کرده بودند.

استقلال در ۱۴ بازی آخر که با هدایت مجیدی به میدان رفت و در اکثر این دیدارها با استفاده از ۳ مدافع بازی کرد، تنها ۷ بار دروازه‌اش باز شد تا آنها به ازای هر ۱۸۰ دقیقه بازی یک بار دروازه شان باز شده باشد تا با این آمار تیم مجیدی گل نخور ترین تیم در لیگ برتر باشد. این در حالی است که پرسپولیس با یحیی گل محمدی که بهترین خط دفاعی فصل را در اختیار داشت و تنها ۱۴ گل در ۳۰ بازی دریافت کرد، به ازای ۱۹۳ دقیقه یک گل دریافت کرده تا مشخص شود استقلالِ فرهاد مجیدی گل نخور ترین تیم بوده است.

استقلالی‌ها در این ۱۴ بازی ۹ بار کلین شیت داشتند و تنها در ۵ بازی دروازه شان مقابل ذوب آهن، پرسپولیس، تراکتور، نساجی و سپاهان دروازه شان باز شده است.

آبی پوشان با فرهاد مجیدی مقابل فولاد، ماشین سازی، پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس، صنعت نفت، پدیده، گل گهر، آلومینیوم، تراکتور، سایپا، نفت مسجد سلیمان، نساجی و سپاهان به میدان رفته‌اند که ۹ پیروزی، ۲ مساوی و ۳ شکست حاصل این ۱۴ بازی بود.

نظر شما