شناسهٔ خبر: 48699807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آبرسانی به ۴۵ شهر و روستای خوزستان توسط نفت وگاز آغاجاری

دنياي اقتصاد- اهواز : مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از آبرسانی روزانه به ۴۵ روستا و شهر در جنوب شرق خوزستان از سوی این شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت وگاز آغاجاری، پژمان قضایی‌پور گفت: این شرکت دارای تاسیسات آبرسانی مهمی است که برای تامین آب تاسیسات، واحدهای عملیاتی و منازل سازمانی احداث شده‌اند اما با هدف عمل به مسوولیت‌های اجتماعی، حدود ۶۰ درصد آب تولیدی این شرکت به صورت مستمر و روزانه به شهرها و روستاهای مناطق پیرامونی اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

وی افزود: تعداد ۳۰ روستا از توابع شهرستان‌های بهبهان، هندیجان و امیدیه به صورت روزانه و مستمر از آب تولیدی آبرسانی سردشت زیدون با مجموع دبی ۲۰هزار متر مکعب بهره‌­مند می‌شوند.

قضایی پور در ادامه به آبرسانی جایزان اشاره کرد و گفت: مقدارآب تولیدی تلمبه‌­خانه جایزان۱۷ هزارمترمکعب در روز است که حدود ۶ هزارمترمکعب از این آب به شهر جایزان و روستاهای تابعه و شهرک آزادی اختصاص می‌یابد. وی با اشاره به تاسیسات آبرسانی چم نظامی اظهار کرد: تولید روزانه این واحد آبرسانی ۱۸۵۰۰ متر مکعب است که۳ هزارمترمکعب آن به مصرف روستاهای آب باران۱- سربند- کوی ابوذر میانکوه و نمره یک میانکوه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه، نقش شرکت نفت و گاز آغاجاری در رفع بحران کم‌آبی شهر امیدیه در سال‌های گذشته را یادآور شد و اظهار کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۷ با احداث ۲۳ کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ آب در مسیر جایزان به امیدیه و تامین روزانه۱۰ هزارمترمکعب آب برای مصارف شهری این شهرستان، به رفع معضل کم آبی کمک کرده است و اخیرا نیز با تخصیص روزانه ۱۵ هزارمترمکعب آب تولیدی خود به شهرستان امیدیه، به این مشارکت تداوم بخشیده است.

وی به نقش آفرینی شرکت آغاجاری در بحران اخیر تنش آبی خوزستان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یک‌دستگاه تانکر با ظرفیت ۱۸ هزارلیتر به مدت سه ماه تا پایان فصل تابستان برای روستاهای تحت تنش آبی در شهرستان رامشیر اختصاص یافت و در روزهای پیش‌رو نیز بنا به درخواست فرمانداری امیدیه دو دستگاه تانکر آب سیار برای روستاهای بخش مرکزی امیدیه آماده همکاری است. قضایی­‌پور افزود: در مجموع آب تولیدی روزانه توسط آبرسانی‌های شرکت آغاجاری مقدار۸۰ هزار مترمکعب است که از این مقدار حدود ۵۵ درصد در اختیار امور آبفای مناطق همجوار تاسیسات برای توزیع در روستاها و شهرهای یاد شده قرار می‌گیرد.

 

نظر شما