شناسهٔ خبر: 48691362 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان سنجش آموزش کشور | لینک خبر

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تاریخ، نحوه پرينت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون مقطع كارداني نظام جدید دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعي و پذیرش برخی از رشته¬هاي بدون آزمون سال 1400

صاحب‌خبر -

به اطلاع متقاضيان شرکت در آزمون مقطع كارداني نظام جدید دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعي سال 1400 مي‌رساند این آزمون براي متقاضيان كدرشته هاي امتحاني با آزمون در صبح روز جمعه مورخ 1400/05/22 در 188 شهرستان(به شرح مندرج در جدول شماره 1 اين اطلاعيه) برگزار مي‌شود. لازم به ذکر است براي پذیرش در كدرشته‌هاي امتحاني: 11(الكترونيك)، 15(ساخت و توليد)، 18)صنايع فلزي)، 19(تاسيسات مکانيکي)، 20(صنايع چوب و مبلمان)، 21(چاپ)، 22 (عمران)‌، 23(معماري)، 25(صنايع شيميايي)، 26(صنايع نساجي)، 27(متالورژي)، 28(سراميک)، 29(معدن)، 30(علوم دريايي)، 34( امور اداري)، 35(تربيت كودك و مديريت خانواده)‌، 37(طراحي و دوخت)‌، 39(گرافيک)، 40(نقاشي)، 43(امور دامي)، 48(امور زراعي و باغي)، 50(ماشين هاي کشاورزي)، 51(صنايع غذايي)، 53 (هتلداري و گردشگري)، 54(حمل و نقل)، 55(مکاترونيک)، 56(پويانمايي)، 58(معماري داخلي)، 59(صنايع دستي) و 60(انرژي تجديدپذير خورشيدي) آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كل دیپلم) صورت مي‌گيرد. لذا براي متقاضياني كه در این رشته‌هاي تحصيلي ثبت‌نام و انتخاب رشته نموده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد و نيازي به مراجعه متقاضيان به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان جهت پرينت کارت نمي باشد. اما لازم است مفاد اين اطلاعيه را به دقت مطالعه نمايند. 

یادآوری مهم 1: متقاضيان گزينش در رشته هاي بدون آزمون مي توانند جهت مشاهده و ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي و كد رشته محلهاي انتخابي خود از تاریخ 19/05/1400 لغایت 1400/05/22 با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ويرايش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات خود اقدام نمايند.

یادآوری مهم 2: متقاضياني كه در زمان مقرر  (1400/03/30 لغايت 11/04/1400)  موفق به ثبت نام نشده اند، در صورت تمايل مي‌توانند با توجه به اطلاعيه ثبت نام مورخ 1400/03/30 نسبت به ثبت /نام در رشته هاي بدون آزمون از تاريخ 1400/05/19 لغايت 1400/05/22 اقدام نمايند. 

الف - نحوه و زمان پرينت کارت شرکت در آزمون: 

برگ راهنما براي متقاضيان رشته هاي امتحاني با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً براي متقاضيان رشته هاي با آزمون از روز سه‌شنبه 19/05/1400 براي مشاهده و پرينت بر روي درگاه سازمان قرار مي‌گيرد تا متقاضیان شرکت در آزمون بتوانند با وارد كردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، كد رهگيري و يا نام و نام خانوادگي، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرينت آن اقدام نمايند. متقاضيان براي پرينت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و نشاني تعيين شده بر روي کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. براي شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت کارت شرکت در آزمون و همچنين اصل کارت ملی و يا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامي است. لذا متقاضيان باید شخصاً براي پرينت کارت شرکت در آزمون اقدام نمايند. 

یادآوری های مهم: 

1- چنانچه هر يک از متقاضيان به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط  به شماره داوطلبي، پرونده و يا كدپيگيري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي شوند، لازم است با مراجعه به درگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور و ورود به سيستم پاسخگويي و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيري، نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبي و يا كدپيگيري ثبت‌نام اقدام نمايند. لازم به ذكر است اين امكان براي متقاضياني فراهم مي‌باشد كه در سيستم پاسخگويي داراي عضويت باشند. لذا/ ضرورت دارد م/تقاضياني كه اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضويت در اين سيستم نسبت به بازيابي اين اطلاعات اقدام نمايند.

2- لازم به يادآوري است متقاضيان ثبت نام كننده در رشته هاي با آزمون لازم است در زمان پرينت كارت شركت در آزمون (از تاريخ 19/05/1400 لغايت 1400/05/22) با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان نسبت به ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي و كدرشته محلهاي انتخابي خود با توجه به توضيحات اين اطلاعيه و برگ راهنماي شركت در آزمون در صورت نياز اقدام نمايند.

ب- آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون: 

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضيان، بر مبنای استان و شهرستان محل اقامت فعلی آنان (براي تعيين حوزه امتحاني) كه در تقاضانامه ثبت‌نام، مشخص كرده‌اند به شرح جدول شماره 2 مندرج در این اطلاعیه مي‌باشد. 

ج- درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده شد، متقاضيان لازم است به شرح زير اقدام نمايند: 

1- با توجه به اطلاعات مندرج بر روي کارت شرکت در آزمون، چنانچه متقاضيان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 2، 4، 5، 6، 10، 11، 14، 15، 16، 17 و 18 به ترتیب شامل نام‌خانوادگي، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، كدرايانه اي دیپلم، کد و عنوان رشته تحصيلي، استان محل اخذدیپلم، معدل كل دیپلم، تاریخ اخذ مدرک دیپلم ، علاقه مند به گزینش در رشته های غیرانتفاعی وكدرشته  محل‌هاي انتخابی براساس اولویت علاقه مندی کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 1400/05/22 منحصراً به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند و چنانچه در بندهاي 3، 7، 9 و 13 (جنس، دين، معلوليت و زبان خارجی امتحاني) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الي 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الي 18:00 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 اين اطلاعيه مراجعه نمايند. 

2- چنانچه متقاضیان مغايرتي در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت‌نامي (بند 8) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است حداكثر تا تاریخ 1400/05/22 منحصراً به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در اين درگاه اطلاع‌رساني نسبت به اصلاح سهميه اقدام نمايند تا درصورت تأييد توسط ارگان مربوطه سهميه براي آنان اعمال گردد. در غير اينصورت با سهميه آزاد گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضی قابل قبول نمي‌باشد. ضمناً تأكيد مي گردد متقاضیانی كه در مرحله اول ثبت نام متقاضي استفاده از سهميه بوده اند ولي سهميه آنان به هر دليل از طرف ارگان ذيربط مورد تاييد قرار نگرفته است، براي بررسي و روشن شدن وضعيت سهميه خود( بعد از ويرايش) حداكثر تا تاريخ 1400/05/24 به ارگانهاي ذيربط نيز مراجعه نمايند. بديهي است در صورت تاييد سهميه توسط ارگان ذيربط، سهميه درخواستي اعمال مي گردد.در غير اينصورت با سهميه آزاد گزينش خواهيد شد و هيچ‌گونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روي کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود متقاضی، در نظر گرفته شده و به تقاضاهای مربوط به تغيير رشته امتحاني و حوزه امتحاني ترتيب اثر داده نخواهد شد.

3- چنانچه کارت شرکت در آزمون هر یک از متقاضیان فاقدعکس مي‌باشد و يا عکس روي کارت وي دارای اشكالاتي از جمله، فاقدمهر بودن عکس، اشتباه عکس، واضح نبودن عکس و ... مي‌باشد ضروری است در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الي 12:00 و بعدازظهراز ساعت 14:00 الي 18:00 با به همراه داشتن 2 قطعه عکس 4×3 و کارت ملی يا شناسنامه عكس‌دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 اين اطلاعيه مراجعه نمايند و موضوع را پيگيري نموده تا مشکل برطرف گردد. 

4- متقاضیانی كه هم اکنون علاقه‌مند به گزينش در رشته‌هاي موسسات آموزش عالی غيرانتفاعي و غیردولتی مي‌باشند، ضرورت دارد، در زمان پرينت کارت شرکت در آزمون، پس از اطمينان از پذيرش اين موسسات در رشته امتحاني خود، با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسيله کارتهای عضو شبکه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ 137000 (یکصدو سی و هفت هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام نموده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج نموده و نسبت به ثبت كدرشته محل‌هاي مورد نظر خود اقدام نمايند.

يادآوري: متقاضیان براي آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون مي‌بايست از برگ راهنمای شرکت در آزمون كه بر روي درگاه این سازمان قرار داده خواهد شد، پرينت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمايند.

د- موارد مهم قابل توجه متقاضیان: 

1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و يا اصل شناسنامه عكس‌دار الزامي است.

2- درهای ورودی حوزه‌هاي امتحاني رأس ساعت7:30 (هفت و سي دقيقه) بسته خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت 8:00 (هشت) آغاز مي‌گردد. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درهای ورودی به محوطه و يا سالنهای امتحاني ممانعت به عمل خواهد آمد.

3- هر متقاضی براي حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرينت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و يا اصل شناسنامه عكس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشد.

4- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله كيف دستی، ساك دستی، جزوه، کتاب، ماشين حساب ، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنين وسایل شخصی به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند.

5- لازم به تاكيد است همراه داشتن هرگونه وسیله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند(حتی بصورت خاموش) درجلسه آزمون طبق قانون رسيدگي به تخلفات و جرائم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند « ح » آمده است، موجب محروميت از گزينش در آزمون مي شود.

6- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارك امتحاني ماهيتاً از مصاديق تخلّف و تقلّب محسوب ميگردد و با متقاضيان متخلف برابر با قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري رسيدگي و برخورد خواهد شد. 

هـ- اصلاحات و تغييرات دفترچه راهنماي ثبت‌نام و اعلام رشته‌هاي جديد:

برخي از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كدرشته محلهاي جديد و يا اصلاحاتی را پس از انتشار دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته به اين سازمان اعلام نموده اند كه اين قبيل كدرشته محلها و اصلاحات اعلام شده در اطلاعيه مورخ 18/05/1400 اين آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت. لازم است متقاضيان رشته‌هاي باآزمون يا با سوابق تحصيلي نسبت به مطالعه آن اقدام نموده و در صورت تمايل با توجه به مندرجات اين اطلاعيه رشته‌ محلهاي انتخابي خود را ويرايش نمايند.

و- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی  و الزامات بهداشتی: 

ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالي آن در حوزه-هاي برگزاري آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضيان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:

1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه  برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری  آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.

3- از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری نمایید.

4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.

5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.

6- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری نمایند.

8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید. 

9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

10- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس مي شود نظير صندلی ها، دستگيره درب ها و شیرآلات سرويس بهداشتي و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

ز- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون مقطع كارداني نظام جدید دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعي سال 1400 که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 06/05/1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ 13/05/1400 لغایت جمعه مورخ 15/05/1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون كارداني نظام جدید دانشگاه فني و حرفه‌اي) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش موردنظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی كه اين فرم را تكميل نمايند براساس دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت از ساير متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد. 

یادآوری مهم: با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام ننماید اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان بعمل آید.

ح- قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری:

ماده 5- تخلفات و جرائم در این قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف - ارتکاب هرگونه عملی كه موجب بي نظمی در برگزاری آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبيل وسایل ارتباط الكترونيكي و دستگاههای حافظه‌دار.

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون متقاضی را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:

1- ارائه مدرک يا گواهی مجعول يا تصویر گواهی مجعول براي شرکت در آزمون.

2- تبانی با متقاضیان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست اندرکاران آزمون از قبيل عوامل اجرايی و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.

3- ثبت نام در آزمون با هویت مجعول يا شرکت در جلسه آزمون به جاي متقاضی اصلی.

ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبيل وسایل ارتباط الكترونيكي و دستگاهها حافظه‌دار.

د - كمك به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍ - دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان يا استفاده غير مجاز از آنها.

و - هرگونه تغيير غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي متقاضیان يا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز - افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستیابی و افشاي آن يا شرکت يا معاونت در این امر قبل يا حين برگزاری آزمون به هر نحو.

ح - خرید يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شرکت يا معاونت در این امر قبل يا حين برگزاری آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعی يا غیرواقعی باشد.

ماده 6 - هيأت‌هاي رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زير را درباره متخلفان دارند:

الف - درمورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذیربط يا محرومیت از گزينش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولات بند (ب) يا بند (ج) ماده (5) : محرومیت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از يك تا ده سال.

تبصره- آراء هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظرخواهي در هيأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.

ماده 7 - در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و)، (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسیدگی متهم را براي رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا يك میلیارد (1.000.000.000) ریال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفي مي‌نمايند.

ماده 8 - ارتکاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در يك گروه يا شبکه باشد موجب تشدید مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سرکرده گروه يا شبکه به حداکثر مجازات محکوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتکاب تخلفات و جرائم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده براي مرتکب مي‌باشد.

ماده 9 - رسیدگی در هيأت‌هاي رسیدگی به تخلفات در آزمونها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزايي يا رسیدگی هيأت‌هاي رسیدگی به تخلفات اداری يا هيأت‌هاي انتظامی اعضای هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطی دانشجویان نيست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم مي‌گردد.

ماده 10 - در صورت محکومیت قطعی فردی به يكي از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيأت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هر گونه گواهی يا مدرک به وي خودداري خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی مي‌باشند.

ماده 11 - چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغایرتهای غيرمتعارف مشهود و اساسی از قبيل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در يك يا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعیت نهايي آزمون این متقاضی، براساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي مي‌باشد.

ط- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات:

با نزديك شدن به ايام برگزاري آزمون مقطع كارداني نظام جدید دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالی غيرانتفاعي سال 1400 مشاهده مي‌شود برخي از افراد و مؤسسات سودجود و كلاهبردار با انجام تبليغات در فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي و با ادعاي واهي دسترسي به سؤالات آزمون ، اقدام به اخاذي و كلاهبرداري مي‌نمايند. از متقاضیان درخواست مي‌شود در نهايت هوشياري و مراقبت از گرفتار شدن در دام اين شيادان، هرگونه خبر مشكوك در اين زمينه را از طريق شماره تلفن‌هاي 36182152-026 و 36182151-026 و آدرس الكترونيكي hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبري اداره كل حراست سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند. 

به متقاضیان عزيز اعلام مي دارد اين سازمان هيچگونه فعاليتي در كانالهاي اطلاع‌رساني (تلگرام، اينستاگرام و ...) ندارد و متقاضیان محترم جهت كسب اطلاعات لازم و دسترسي به اطلاعيه هاي صادره مي توانند از طريق درگاه اطلاع‌رساني سازمان، نشريه الکترونیکی پيك سنجش و يا كانالهاي اطلاع رساني داخلي سروش، آي‌گپ، گپ، بله و ايتا به آدرسهاي مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اقدام نمايند. 

ی - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور:

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم مي‌توانند سئوال يا سئوالات خود را از تاریخ دوشنبه 18/05/1400 لغايت روز جمعه 1400/05/22 با بخش پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور  و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌ 42163-021 در ميان بگذارند. 

دریافت فایل جدول شماره 1 - شهرستان محل رفع نقص کارت  و  برگزاری آزمون دوره_های کاردانی نظام جدید در قالب PDF

دریافت فایل جدول شماره 2- آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون دوره_های کاردانی نظام جدید در قالب PDF

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

نظر شما