شناسهٔ خبر: 48675531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله شبانه به کشتی اسرائیلی و شروع اتهام‌زنی به ایران/ واکنش برخی از کشورها علیه ایران و به نفع اسرائیل

صاحب‌خبر -

شفقنا- روز جمعه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شبانه به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان حمله شده است. پیش از این وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرده بود که یک کشتی تجاری اسرائیل در سواحل عمان هدف قرار گرفته شده است.

پس از آن بود که رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا ایران را متهم اصلی حمله به نفتکش اسرائیلی جلوه دهد لذا رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی پس از آنکه نفتکش مِرسِر استریت در نزدیکی عمان هدف حمله قرار گرفت، در تلاش است تا شورای امنیت سازمان ملل را وادار به محکوم کردن این حادثه کند. رژیم صهیونیستی مدعی است که این نفتکش توسط پهپادهای ایران هدف قرار گرفته شده است. ایران هرگونه دست داشتن در این اقدام را رد کرده است.

اتهام زنی رژیم صهیونیستی؛ حمله به کشتی اقدامات تروریستی ایران بود

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده که حمله اخیر به یک کشتی این رژیم در نزدیکی سواحل عمان، کار ایران بوده و به وسیله پهپاد انجام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر امروز (جمعه) به نقل از یک مسئول بلندپایه این رژیم ادعا کرده که حمله روز گذشته به کشتی «مرسر استریت» در دریای عرب و در نزدیکی سواحل کشور عمان، کار ایران بوده است.

بنا بر ادعای این مسئول بلندپایه صهیونیست که هویت وی فاش نشده، در حمله به کشتی ژاپنی «مرسر استریت» که تحت مدیریت شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» متعلق به «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست می باشد، از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده است.

این در حالی است که شرکت زودیاک ماریتایم ساعتی پیش در بیانیه ای، اعلام کرده بود که کشتی مرسر استریت دیروز (پنج شنبه) هنگامی که بدون بار در حال حرکت در دریای عرب در شمال اقیانوس هند بوده، هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، دو تن از خدمه آن شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیایی کشته شدند.

این شرکت که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که از خسارت وارد شده به سایر سرنشینان کشتی مذکور هیچ گونه اطلاعی ندارد، تاکید کرده بود: جزئیات حادثه همچنان در دست بررسی بوده و در حال حاضر نیز تحقیقات در رابطه با حادثه در جریان است؛ به همکاری نزدیک با مقامات بریتانیایی و دیگر مقامات ذی ربط ادامه می دهیم و اکنون جزئیات بیشتری نداریم که آن را به اشتراک بگذاریم.

پیش از آن نیز، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) ضمن اعلام دریافت گزارش هایی مبنی بر حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عرب و در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر «الدقم» در جنوب شرق عمان، تاکید کرده بود که این حادثه، کار دزدان دریایی نبوده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی سعی دارد با همکاری سایر کشورها، به ویژه انگلیس و آمریکا شورای امنیت را متقاعد کند که بحث ها درباره آنچه «اقدامات تروریستی ایران» می نامد را پیش ببرد.

در همین راستا قرار است نماینده رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل یک نامه به شورای امنیت ارسال کند و در آن خواستار رسیدگی به موضوع و محکوم کردن حادثه نفتکش مِرسِر استریت شود.

یائیر لاپید، وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز تاکنون در گفت‌وگو با همتایان خود از واشنگتن و لندن خواستار پاسخ دیپلماتیک و جدی این کشورها و همچنین سازمان ملل در رابطه با این حمله شده است.

شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» متعلق به «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست، عصر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که در نتیجه حمله روز گذشته به یکی از کشتی های تحت مدیریت این شرکت به نام «مرسر استریت» در دریای عرب و در نزدیکی سواحل کشور عمان، دو تن از خدمه کشتی شامل یک فرد رومانیایی و یک بریتانیایی جان خود را از دست داده اند.

شرکت زودیاک ماریتایم که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، در بیانیه خود در این باره آورده است: با اندوه فراوان، مطلع شدیم که حادثه روی داده در کشتی مرسر استریت در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱، به کشته شدن دو تن از خدمه کشتی، یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیایی انجامیده است.

این شرکت حمل و نقل دریایی ضمن تاکید بر این که کشتی مذکور هنگام وقوع حمله، بدون بار در حال حرکت در شمال اقیانوس هند بوده و از خسارت وارد شده به سایر سرنشینان آن هیچ گونه اطلاعی ندارد، افزود: دغدغه اصلی ما، ایمنی و سلامتی همه سرنشینان کشتی است.

در ادامه بیانیه شرکت زودیاک ماریتایم همچنین آمده است: جزئیات حادثه همچنان در دست بررسی بوده و در حال حاضر نیز تحقیقات در رابطه با حادثه در جریان است؛ به همکاری نزدیک با مقامات بریتانیایی و دیگر مقامات ذی ربط ادامه می دهیم و اکنون جزئیات بیشتری نداریم که آن را به اشتراک بگذاریم.

این در حالی است که شرکت مذکور پیش از این نیز تایید کرده بود که کشتی ژاپنی مرسر استریت، تحت مدیریت آن می باشد و دیروز (پنج شنبه) در دریای عرب در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته است.

پیش از آن نیز، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) اعلام کرده بود که گزارش های حاکی از حمله به کشتی مذکور در دریای عرب و در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر «الدقم» در جنوب شرق عمان دریافت کرده در حالی که این حادثه، کار دزدان دریایی نبوده است.

 ابراز نگرانی آمریکا از حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عرب

وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از حمله اخیر به یک کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عرب، از همکاری با شرکای خود برای اطلاع از حقایق مربوط به این حادثه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو»، «جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه امروز (جمعه) در یک نشست مطبوعاتی، اعلام کرد که کشورش از گزارش های مبنی بر حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان نگران است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، پورتر ضمن اعلام این که آمریکا با شرکای بین المللی خود برای اطلاع از حقایق مربوط به شرایط وقوع این حادثه همکاری می کند، اظهار داشت: ما در قبال گزارش ها بسیار نگران هستیم و وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.

این در حالی است که ساعاتی پیش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) از دریافت گزارش هایی مبنی بر حمله به یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» در دریای عرب و در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر «الدقم» در جنوب شرق عمان خبر داده و تاکید کرده بود که این حادثه، کار دزدان دریایی نبوده است.

به دنبال آن نیز، شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد و متعلق به «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست است، در بیانیه ای ضمن اعلام این که مرسر استریت تحت مدیریت این شرکت است، تایید کرد که کشتی دیروز (پنج شنبه) هنگامی که بدون بار در حال حرکت در دریای عرب در شمال اقیانوس هند بوده، هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه این حادثه نیز، دو تن از خدمه آن شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیایی کشته شدند.

از سوی دیگر، کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مسئول بلندپایه این رژیم که هویت وی فاش نشده، ادعا کرد که حمله روز گذشته به کشتی مرسر استریت در دریای عرب، کار ایران بوده و در جریان آن نیز، از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده است.

درخواست وزیر جنگ اسرائیل برای اقدام فوری علیه ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، حمله اخیر به یک نفتکش تحت مدیریت این رژیم در سواحل عمان را خطرناک خوانده و خواهان اقدام فوری علیه ایران شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز (دوشنبه) طی سخنانی در پارلمان این رژیم (کنست)، حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در سواحل کشور عمان را یک تحول خطرناک برشمرد و درخواست کرد که برای «پاسخ به ایران»، اقدام فوری انجام شود.

کانال سراسری تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در این باره از گانتس نقل کرد: حمله ایران که باعث کشته شدن دو غیر نظامی شد، یک تشدید خطرناک می باشد و ما باید هم اکنون علیه ایران اقدام کنیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: اسرائیل برای محافظت از شهروندان خود در برابر هر آن که برای حمله به ما تلاش می کند، ابزارهای زیادی دارد.

گانتس در بخش دیگری از سخنان خود همچنین ادعا کرد که ایران در دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیس»، خطرناک تر از زمان کنونی خواهد بود.

یادآور می شود که بنا بر اعلام شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست به نام «ایال عوفر» بوده و مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» که تحت مدیریت این شرکت می باشد، پنج شنبه هفته گذشته هنگامی که بدون بار از مبدا بندر «دارالسلام» در تانزانیا به مقصد بندر «الفجیره» در امارات در حال حرکت بوده، در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، دو تن از خدمه کشتی شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیا کشته شدند.

به دنبال آن نیز، مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به کشتی مذکور در دریای عرب در شمال اقیانوس هند، از رایزنی با شرکا و هم پیمانان خود در رابطه با این حمله خبر داده و مدعی شدند که بدان پاسخ مناسب خواهند داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: هر گونه ماجراجویی ضد ایرانی، پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد

وزارت خارجه ایران اظهارات معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پیرامون یمن را تکذیب  کرد وزارت خارجه ایران اظهارات معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پیرامون یمن را تکذیب  کرد

در واکنش به این ادعاها نیز، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می کند.

خطیب زاده در ادامه پیام توییتری خود افزود: آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی پایه و اساس به ایران اتهام زنی می کنند؛ هر گونه ماجراجویی ضد ایرانی، پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

مسقط: حمله به کشتی اسرائیلی خارج از آب­های منطقه ای ما اتفاق افتاد

پادشاهی عمان تأکید کرد که حمله به کشتی مرسراستریت اسرائیل عملا در خارج از آبهای منطقه ای این کشور انجام گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آر تی عربی، خبرگزاری عمان اعلام کرد که نیروی دریایی پادشاهی عمان یک کشتی را به سمت محل این حمله هدایت کرد و نتایج میدانی حاکی از آن است که این حادثه عملا خارج از آبهای منطقه ای عمان اتفاق افتاده است.

همچنین نیروی دریایی عمان اعلام کرد که زمان ارتباط با کشتی و کادر آن، آنها اعلام کردند که کشتی به حرکت خود در دریا ادامه خواهد داد و نیازی به کمک ندارد.

پادشاهی عمان بر استفاده از همه امکانات به منظور حفظ امنیت و سلامت عبور و مرور دریایی در آبهای منطقه ای این کشور وتوان کلیه دستگاه های ذی ربط در این کشور به منظور حفظ سلامت دریانوردی در آبهای منطقه ای آن تأکید کرد.

جانسون: ایران و سایر کشورها باید به آزادی ناوبری در سراسر جهان احترام بگذارند

نخست وزیر بریتانیا بر لزوم این که ایران و همه کشورهای دیگر به آزادی ناوبری در سراسر جهان احترام بگذارند، تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا عصر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران، مدعی شد که حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» رژیم صهیونیستی در سواحل کشور عمان، کار ایران بوده و باید با پیامدهای آن روبرو شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، جانسون در این باره ادعا کرد: ایران باید با پیامدهای آن چه انجام داده روبرو شود؛ این به طور واضح یک حمله غیر قابل قبول و فجیع به حمل و نقل تجاری بود.

نخست وزیر بریتانیا همچنین اظهار داشت: یک شهروند بریتانیا درگذشت؛ بسیار ضروری است که ایران و هر کشور دیگری به آزادی ناوبری در سراسر جهان احترام بگذارند و بریتانیا به اصرار بر این مسئله ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه بریتانیا، ایران را به حمله به نفتکش اسرائیلی متهم کرد

وزیر خارجه بریتانیا مدعی شد که ایران با نقض قوانین بین المللی، به طور عمد به یک نفتکش تحت مدیریت رژیم صهیونیستی در دریای عرب حمله کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو»، «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا عصر امروز (یک شنبه) ادعا کرد که بر اساس ارزیابی های کشورش، حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در دریای عرب در شمال اقیانوس هند، به احتمال زیاد کار ایران بوده و آن را به وسیله یک یا چند هواپیمای بدون سرنشین انجام داده است.

راب در این باره اظهار داشت: بریتانیا حمله غیر قانونی و وحشیانه به یک کشتی تجاری در نزدیکی سواحل عمان که به کشته شدن یک بریتانیایی و یک رومانیایی انجامید را محکوم می کند؛ بر این باوریم که این حمله عامدانه و هدفمند بوده و نقض آشکار قانون بین المللی از سوی ایران به شمار می آید.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر خارجه بریتانیا ضمن تاکید بر این که کشورش با همکاری شرکای بین المللی خود برای یک پاسخ قوی و هماهنگ به حمله اخیر تلاش می کند، مدعی شد: ایران باید چنین حملاتی را متوقف کند و کشتی ها نیز بر اساس قانون بین المللی، باید اجازه ناوبری آزادانه داشته باشند.

ادعای بلینکن: مطمئنیم که ایران مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که کشورش اطمینان دارد حمله اخیر به نفتکش تحت مدیریت رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان، کار ایران بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، ضمن ادعای این که کشورش اطمینان دارد ایران حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در سواحل کشور عمان انجام داده، نسبت به «پاسخ مناسب» به این حمله متعهد شد.

بلینکن در بیانیه خود در این باره آورده است: ما در محکومیت شدید حمله به مرسر استریت، آن کشتی تجاری که در حال عبور مسالمت آمیز از طریق شمال دریای عرب در آب های بین المللی بود، به شرکا و هم پیمانان خود می پیوندیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: پس از بررسی اطلاعات در دسترس، ما اطمینان داریم که ایران با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انفجاری یک طرفه، این حمله که به کشته شدن دو فرد بی گناه انجامید را انجام داده است.

در ادامه بیانیه بلینکن آمده است: این حمله و رفتار خصمانه که آزادی کشتیرانی از طریق این آبراه حیاتی، حمل و نقل دریایی، تجارت بین المللی و جان سرنشینان کشتی های مورد هدف را تهدید می کند، هیچ گونه توجیهی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان نیز عنوان کرد: ما با شرکایمان کار می کنیم تا گام های بعدی خود را بسنجیم و با دولت های داخل منطقه و خارج از آن نیز درباره پاسخ مناسب که قریب الوقوع خواهد بود، رایزنی می کنیم.

ارتش آمریکا: حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عرب، با پهپاد انجام شد

ارتش آمریکا از پاسخ نیروی دریایی این کشور به درخواست کمک خدمه کشتی هدف حمله در دریای عرب خبر داده و تاکید کرد که بر اساس مدارک موجود، حمله به وسیله پهپاد انجام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو»، ارتش آمریکا روز جمعه به وقت محلی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که افراد نیروی دریایی این کشور به درخواست کمک خدمه یک نفتکش که در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته بود، پاسخ دادند و توانستند مدارک دال بر وقوع حمله را ببینند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس)، ارتش آمریکا در بیانیه خود ضمن اعلام این که نتایج اولیه به طور واضح نشان دهنده یک حمله شبیه روش حملات به وسیله هواپیمای بدون سرنشین می باشد، تاکید کرد که نیروهای این کشور برای کمک به خدمه، وارد نفتکش شدند و کشتی های نیروی دریایی نیز آن را همراهی کردند.

لندن سفیر ایران را احضار کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که انگلیس امروز(دوشنبه) سفیر ایران را در ارتباط با حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان احضار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، احضار سفیر ایران در انگلیس پس از آن صورت گرفت که لندن و آمریکا، تهران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در عمان دانستند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر خارجه بار دیگر تاکید کرد که ایران باید اقداماتی را که صلح وامنیت بین المللی را تهدید می کند، فورا متوقف کند و به کشتی ها اجازه دهد با آزادی و براساس قانون بین المللی تردد کنند.

مسکو: دلیلی برای اتهام‌زنی به تهران در حمله به کشتی اسرائیلی وجود ندارد

وزارت خارجه روسیه بر نبود هیچ گونه دلیلی برای اتهام زنی به ایران در رابطه با حمله اخیر به کشتی رژیم صهیونیستی در سواحل عمان تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «ضمیر کابلوف»، رئیس دپارتمان دوم امور آسیای وزارت امور خارجه این کشور عصر امروز (دوشنبه) خاطر نشان ساخت که هیچ گونه دلیلی وجود ندارد که تصور شود ایران ممکن است در حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» رژیم صهیونیستی در سواحل کشور عمان دست داشته باشد.

کابلوف که نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان نیز هست، در گفت و گو با اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: ما برای باور (به این که ایران در حمله دست داشته) کوچک ترین دلیلی نداریم جایی که هیچ گونه واقعیت هایی نداریم و موضع خود را هنگامی که واقعیت هایی وجود داشته باشد، تغییر خواهیم داد.

رئیس دپارتمان دوم امور آسیای وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که تهران تاکنون برای درخواست کمک در آشکار شدن شرایط وقوع حادثه نفتکش، به مسکو مراجعه نکرده است.

رومانی، سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه رومانی از احضار سفیر ایران در بخارست در رابطه با حمله اخیر به یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو»، پس از ادعاهای اخیر مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا، وزارت امور خارجه رومانی نیز ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، ایران را متهم کرد که پشت حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در دریای عرب در شمال اقیانوس هند قرار دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس)، وزارت خارجه رومانی در این باره اعلام کرد: با توجه به عناصری که شرکای بین المللی ما ارائه دادند و به یک حمله عمدی هماهنگ شده از سوی ایران اشاره دارد، رومانی از مقامات ایرانی می خواهد که بدون تاخیر توضیحی ارائه دهند.

وزارت خارجه رومانی در بیانیه خود ضمن اعلام این که سفیر ایران در بخارست به سرعت به این وزارتخانه احضار شده، تاکید کرد که در حال رایزنی با شرکای خود برای تعیین پاسخ های مناسب هستند.

نظر شما