شناسهٔ خبر: 48660056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جنبش النهضه برای برگزاری انتخابات زود هنگام در تونس اعلام آمادگی کرد

جنبش النهضه تونس از هرگونه گفتگوی سیاسی فراگیر که به حل اختلافات و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شود، حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آرتی، جنبش النهضه تونس آمادگی خود را برای ارائه امتیازاتی با هدف بازگشت به مسیر دموکراسی و برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

محمد القومانی، عضو دفتر اجرایی جنبش النهضه تونس یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد این جنبش آماده ارائه امتیازات ضروری برای بازگشت به مسیر دموکراسی و عادی سازی اوضاع در تونس است.

این مقام جنبش النهضه همزمان سه خواسته اصلی این جنبش را اعلام کرد و گفت: این‌ها گام‌های اساسی در حل بحران فعلی است. لغو تعلیق فعالیت پارلمان نخستین درخواست این جنبش از رئیس جمهور تونس است.

او تشکیل دولت جدیدی که از سوی پارلمان تایید شود را به عنوان دومین خواسته حزبش مطرح و اعلام کرد که جنبش النهضه در دولت جدید مشارکت نخواهد داشت. به گفته القومانی، النهضه همچنین از هرگونه گفتگوی سیاسی فراگیر که به حل اختلاف و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام در دوره کوتاهی منجر شود استقبال می‌کند و در قبال هرگفتگوی ملی انعطاف پذیر است.

تونس با اقدام اخیر قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز، وارد بحران سیاسی شد و احزاب او را متهم به انجام کودتا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما