شناسهٔ خبر: 48655056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شروع طوفانی فرنگی کاران ایران/صعود آقامیرزایی به یک چهارم نه...

اقتصاد ایران: دهمین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک با مسابقات قایقرانی کایاک یک نفره و مدعیان اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز دوشنبه با رقابت ورزشکاران ایران در کشتی فرنگی و مسابقات قایقرانی کایاک پیگیری شد که طی آن نماینده ایران در مسابقات قایقرانی کایاک یک نفره به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

۷.۴۷: ساروی نخستین پیروزی را ثبت کرد

ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران در نخستین مصاف در رقابتهای کشتی بازی‌های المپیک موفق به شکست حریف شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر رفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد.

وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان کریل میلوف از بلغارستان و جنگ ایلدیم از ترکیه می‌رود.

۷.۳۲: محمدعلی گرایی در نخستین گام به پیروزی رسید

نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین مصاف خود در رقابتهای کشتی بازی‌های المپیک به پیروزی رسید.

بر این اساس در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست به مصاف یوسوانیس پنا فلورس از کوبا رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی دست یافت.

گرایی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان بوزو استارسویچ از کرواسی و آیک مناتساکیان از بلغارستان می‌رود.

۷.۱۸: محمد بنا: امیدوارم اولین مدال را کسب کنیم / همه به لوپز می‌بازند

محمد بنا بعد از مبارزه امروز امین میرزازاده که با پیروزی برابر حریف رومانیایی و صعود به مرحله رده بندی همراه بود، گفت: مبارزه بعدی میرزازاده با «کایالپ» ترکیه‌ای انجام می‌شود که قهرمان جهان است، بنابراین میرزازاده مبارزه سختی خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این کشتی گیر فرنگی کار کشورمان بتواند عصر امروز اولین مدال کشتی را در توکیو کسب کند، ادامه داد: میرزازاده روز گذشته حریف کره ای که سوم جهان است را شکست داد اما مقابل لوپز شکست خورد، لوپز سه مدال طلای المپیک دارد و چند مدال جهانی و همه به او با خفت می‌بازند.‌

۶.۳۹: میرزازاده به دیدار رده‌بندی راه یافت / مصاف با «کایالپ» برای برنز

ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با پیروزی در گروه شانس مجدد به دیدار رده بندی بازی‌های المپیک توکیو راه یافت.

بر این اساس میرزازاده پس از حضور در گروه شانس مجدد به مصاف آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی رفت و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید.

نماینده کشورمان با این پیروزی به دیدار رده بندی راه یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه قرار گیرد.

۶.۲۰: صعود نماینده قایقرانی ایران به یک چهارم نهایی

علی آقا میرزایی تنها قایقران مرد ایران در المپیک توکیو در گروه دوم دور مقدماتی کایاک یک نفره هزار متر مردان با پنج قایقران دیگر از کشورهای فرانسه، آرژانتین، مجارستان، ایتالیا و روسیه رقابت کرد.

وی در نهایت با ثبت زمان ۳:۴۸:۶ پنجم شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

۲ قایقران از کشورهای مجارستان و آرژانتین با کسب عنوان‌های اول و دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و سایر قایقرانان به مرحله یک چهارم راه پیدا کردند.

۲۷ قایقران در کایاک تک نفره هزار متر بازی‌های المپیک توکیو حاضر هستند.

۶.۱۶: بهداد سلیمی: وزنه‌برداری ایران شانس صد درصد مدال المپیک است

قهرمان پیشین وزنه برداری جهان با تاکید بر اینکه شرایط برای کسب مدال المپیک مناسب است، گفت: در یک وزن شانس صد درصدی هستیم اما در وزن دیگر برای نتیجه گیری باید بجنگیم.

وی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به توکیو گفت: شرایط دو وزنه بردار کشورمان برای حضور در بازی‌های توکیو خوب است، بر اساس وضعیت تمرینی و فهرست شرکت کنندگان در این دو وزن باید بگویم شرایط برای کسب مدال کاملاً مناسب است.

وی ادامه داد: در هر دو وزن این شانس را داریم که صاحب مدال شویم، علی هاشمی وزنه بردار عنوان دار و ۶ دانگی است که تجربه المپیک را هم دارد اما در مجموع شانس علی داودی برای دستیابی به مدال بیشتراست.

برچسب‌ها:

نظر شما