شناسهٔ خبر: 48645521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

اعضای شورای ششم از قضاوت عجولانه در خصوص شورای پنجم پرهیز کند

اصفهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از منتخبان دوره ششم خواست تا از هرگونه قضاوت شتاب‌زده در ارزیابی عملکرد پنجمین دوره بر اساس اخبار ناقص یا بعضاً مغرضانه پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصراصفهانی بعد از ظهر یکشنبه در یکصد و هشتاد و یکمین و آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم با اشاره به عمر ۲۲ ساله شورای شهر در اصفهان اظهار داشت: این نهاد به بلوغ و پختگی خوبی رسیده و ضروری است که در ششمین دوره از تجربیات دوره‌های گذشته شورای شهر اصفهان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در چهار دوره شورای شهر همه تلاش خود را برای انجام امور به دور از حواشی بکار گرفتیم، ابراز داشت: با این اقدام ضمن رعایت حقوق شهروندان توانستیم اصفهان را به استانداردهای جهانی شهرسازی نزدیک کنیم.

اصفهان را شهری بین‌المللی ببینید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان با تکیه بر توان نیروها و عناصر ارزشمند و پشتوانه‌های فکری خود به لطف خداوند در سطح ملی پیشرو بسیاری از اقدامات قلمداد می‌شود، اضافه کرد: بنا براین باید با نگاه رو به آینده به امور این شهر توجه شود و این شهر را در سطح ملی و حتی بین المللی ببینند.

وی با تأکید بر اصل برنامه‌محوری و انطباق حرکت‌ها بر اساس برنامه‌ها در ششمین دوره شورای شهر اصفهان ابراز داشت: ضروری است برنامه‌ریزی‌ها بر محور برنامه پنج ساله ششم با عنوان اصفهان ۱۴۰۵ به سمت رقم زدن آینده‌ای روشن‌تر رو به جلو جهت دهی شود.

اعضای شورای شهر باید درک صحیحی از نیازهای شهروندان داشته باشند

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید درک صحیحی از نیازهای شهروندان داشته باشند و در همه امور عدالت محوری را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: با انتخاب افراد شایسته در مسئولیت‌های مختلف و به دور از سیاست‌زدگی‌ها می‌توان این مهم را محقق ساخت.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در دوران فعالیت پنجمین دوره شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در این دوران روزگار سختی را سپری کردیم، تشدید تحریم‌ها، بیماری کرونا، حوادث آبان ۹۸، سیل و بسیاری دیگر از چالش‌ها شهرداری را با مشکلات مختلفی رو به رو کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با همه این شرایط مدیریت شهری اصفهان سعی داشته لحظه‌ای از کار و کوشش غافل نشود و همه ارکان مدیریت شهری تلاش خود را صرف آن کرده تا با زنده نگه داشتن تحرک، نشاط و پویایی، فعالیت‌های مدیریت شهری با توقف و وقفه همراه نشود.

وی در ادامه از منتخبان دوره ششم خواست تا از هرگونه قضاوت شتاب‌زده در ارزیابی عملکرد پنجمین دوره بر اساس اخبار ناقص یا بعضاً مغرضانه پرهیز کنند و قضاوت مبتنی بر واقعیت را به آینده بسپارند.

چالش‌های پیش روی شهر اصفهان

نصراصفهانی با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا، ریزگردها، مهاجرت، حاشیه‌نشینی، بیماری کرونا، آسیب‌های اجتماعی و ده‌ها مشکل خرد و کلان چالش‌های پیش روی شهر اصفهان هستند، ادامه داد: مدیریت شهری ناگزیر است که با جدیت به آنها بپردازد هرچند دولت مستقر هم وظیفه سنگینی در خصوص شهرداری‌ها برعهده دارد.

وی نایب قهرمانی سپاهان و بقای ذوب آهن در لیگ برتر را تبریک گفت و افزود: ما برای سپاهان دلبسته قهرمانی بودیم و شاید کسب نایب قهرمانی کمی کم اهمیت شود اما کسب این عنوان در شرایط سختی که این تیم داشت، نکته‌ای قابل توجه است چرا که ماندگاری ذوب‌آهن در لیگ علی‌رغم اینکه این تیم نیز با مشکلات زیادی مواجه شده بود جای خوشحالی دارد و امیدوارم هردو تیم فرصت باقی مانده تا شروع مجدد لیگ آینده را غنیمت شمرده و ضعف‌ها را برطرف کنند.

نظر شما