شناسهٔ خبر: 48641352 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قطع آب مشترکان پرمصرف تهراني از دستور کار خارج شد

صاحب‌خبر -
قطع آب مشترکان پرمصرف تهراني از دستور کار خارج شد
خبرگزاری آریا- قطع آب مشترکان پرمصرف پایتخت با مشارکت مردم و کاهش روزانه 200 هزار مترمکعبی مصرف آب از دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان تهران خارج شد.
به گزارش آریا، آقای محمدرضا بختیاری ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مسئولانه شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف درست آب، افزود: اخطار‌های متعدد شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای تیرماه برای نخستین بار، سبب کاهش مصرف بین مشترکان پرمصرف و بدمصرف شده است و امیدواریم این روند در آینده نیز تداوم داشته باشد؛ چراکه امسال منابع آبی در شرایط نامناسبی هستند و اگر این همراهی و همدلی شهروندان ادامه نداشته باشد، تامین آب شرب در تهران با معضلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.
وی اضافه کرد: مصرف آب شرب تهران از سه میلیون و 769 هزار مترمکعب در هشتم مرداد سال 99 به سه میلیون و 572 هزار متر مکعب در هشتم مرداد 1400 کاهش یافته که این یعنی میزان مصرف مشترکان بدمصرف و پرمصرف استان تهران 12 درصد کاهش یافته است.
بختیاری با اشاره به اینکه این کاهش مصرف درحالی است که دمای هوای تهران سه درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته گرم‌تر شده است، گفت: 200 هزار مترمکعب کاهش مصرف معادل مصرف آب شرب برای یک شهر 800 هزار نفری است و این موضوع در تاریخ مصرف آب شرب در تهران بی‌سابقه است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به رشد یک درصدی مصرف آب استان تهران در سال جاری افزود: این موضوع نشان می‌دهد بیشتر شهروندان تهرانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، زیرا به طور متوسط هرساله استان تهران با 2.5 درصد افزایش رشد مصرف آب نسبت به افزایش جمعیت مواجه بوده است.
بختیاری ادامه داد: باوجود اینکه اکثر مشترکان تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، اما بخش کمی از آنان معادل پنج درصد مشترکانی هستند که به شیوه‌های قبلی مصرف ادامه می‌دهند و مصرف بالایی دارند.
وی با اشاره به اینکه امسال خشک‌ترین سال آبی در 50 سال اخیر کشور است، گفت: در تهران بارش‌ها کمتر از 300 میلی‌متر بوده که این رقم در مدت مشابه سال قبل، معادل 440 میلی‌متر ثبت شده و این یعنی 30 درصد کاهش بارش در استان تهران رخ داده است.
به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، سد‌های پنجگانه استان تهران هم اکنون با 380 میلیون متر مکعب کاهش مواجه هستند که این یعنی ما هم اکنون 30 تا 35 درصد از ذخایر سد‌ها را از دست داده‌ایم.

نظر شما