شناسهٔ خبر: 48640163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

صدور حکم حبس 18 و 20 روزه برای دستگیر شدگان جشن عید غدیر در لنکران

سایت راکورس تی وی از خشونت پلیس لنکران علیه دینداران برگزار کننده جشن غدیر خم در محوطه باز منزل شخصی یکی از دینداران در لنکران و دستگیری و حبس چند تن از شهروندان در این ارتباط خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  آران نیوز به نقل از راکورس تی وی ، در شب جمعه گذشته همزمان با عید غدیر خم، ساکنان محلی شرکت کننده در مراسم جشن در محوطه باز منزل شخصی یکی از اهالی لنکران با خشونت پلیس مواجه شدند.
مراسم جشن عید غدیر در محوطه باز منزل ایلقار عظیم زاده برگزار شده بود که پلیس لنکران 25 الی 30 نفر از شرکت کنندگان در جشن عید غدیر را بازداشت کرد.
همسایگانی هم که به خشونت پلیس اعتراض کردند، با دخالت شدید پلیس مواجه شده اند.
گرچه اکثر بازداشت شدگان در روز 30 جولای آزاد شده اند، برای ایلقار عظیم زاده و علی رضایف 20 شبانه روز و برای شهریار رضایف 18 شبانه روز حبس در نظر گرفته شده است.
 علیه این برگزارکنندگان جشن عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی، براساس قانون کیفری جمهوری آذربایجان ، اتهامات واهی نظیر "شرارت و نقض فاحش مقررات عمومی"، "بی احترامی آشکار به جامعه"، "اعمال خشونت علیه اشخاص"، "نابود کردن املاک دیگران"، "حرکات مغرضانه و مقاومت در مقابل نماینده حکومت در حین انجام وظیفه و اعمال زور علیه اقوام وی"، و "نقض مقررات تشکیل و فعالیت های گروه های دینی" اقامه شده است
در جمهوری آذربایجان در حالی به بهانه مقابله با بیماری کرونا، با اجرای شعائر و مراسم های شیعی مقابله می شود که مراسم های جشن و کنسرت های بی بند و بار بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
همچنین گفته می شود که مراکز پان ترکیست در نظر دارند به منظور تضعیف عقاید شیعی مردم جمهوری آذربایجان، مرکزی تحت عنوان "آکادمی معاویه" در این جمهوری تاسیس کنند.
 

نظر شما