شناسهٔ خبر: 48621357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی البرز خبر داد؛

انهدام باند شبکه‌ای سارقان زورگیر در البرز

کرج - فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند ۱۸ نفره سارقان زورگیر که در البرز و استان‌های همجوار اقدام به سرقت‌های متعدد کرده بودند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: در پی انتشار فیلم سرقت مسلحانه راکبان یک موتورسیکلت در آزادراه کرج - قزوین در فضای مجازی، شناسایی سارقان به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان در همان ساعات اولیه موفق به کسب سرنخ‌هایی از اعضای یک باند شبکه‌ای سرقت که در البرز و استان‌های هم‌جوار با شیوه‌ای خاص اقدام به سرقت می‌کنند، شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: مأموران نیروی انتظامی با رصد اطلاعاتی چهار نفر از اعضای این باند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

دستگیری اعضای باند زورگیری در ۳ استان کشور

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیس همچنان برای شناسایی سارقانی که فیلم آنها در فضای مجازی منتشر شده بود، ادامه داشت، تصریح کرد: در ادامه با تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی، ۱۴ نفر دیگر از اعضای این شبکه در استان‌های مختلف از جمله تهران و اردبیل شناسایی و با تحت نظر قرار دادن تحرکات آنها، در چند عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند.

سردار محمدیان با اشاره به کشف یک قبضه سلاح گرم و چندین قبضه سلاح سرد از مخفیگاه متهمان خاطرنشان کرد: تمامی افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت و زورگیری هستند. که بررسی سوابق آنها مؤید این امر بود.

تلاش کارآگاهان برای کشف سرقت‌های دیگر همچنان ادامه دارد

وی با اشاره به شناسایی تعدادی از مال‌باختگان این پرونده یادآور شد: تلاش کارآگاهان برای کشف سرقت‌های دیگر همچنان ادامه دارد و به زودی به نتیجه خواهند رسید.

فرمانده انتظامی استان البر با اشاره به اشراف اطلاعاتی پلیس بر روی مجرمان گفت: پلیس با توانمندی که کسب کرده مجرمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌کند و امکان قدرت‌نمایی را از آنها سلب خواهد کرد.

وی دلیل زمان‌بر بودن دستگیری اعضای این باند را شبکه‌ای بودن فعالیت و تعداد بالای اعضای آن عنوان کرد و متذکر شد: به مجرمان و سارقان هشدار می‌دهیم که بالاخره در تور اطلاعاتی پلیس گرفتار خواهند شد و شکی در این موضوع نیست، بنابراین با اندیشیدن با عاقبت کار خود به اقدامات مجرمانه دست نزنند.

نظر شما