شناسهٔ خبر: 48619956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد؛

بهره برداری از فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حناچی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه شنبه نهم مردادماه سال ۱۴۰۰، طی مراسمی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق گفت: احداث ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی با فضای سبز پیرامونی در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به انضمام اجرای یکی از اصلی ترین قطعات باغ راه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، احداث یک سازه خدماتی کوشک با محوطه پیرامونی و فضای سبز در محدوده منطقه ۱۸ از مهمترین اقدامات به ثمر نشسته در قالب فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی افزود: برای اجرای این بخش از پروژه، ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، خاک‌ریزی، تحکیم و اصلاح بستر و ۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام و ۱۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز مناطق ۱۷ و ۱۸ افزوده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه اولویت نخست حرکت در باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با عابران پیاده و سپس دوچرخه سواران است، اظهار داشت: مسیرهای مناسب سازی شده پیاده روی و دوچرخه سواری به طول ۸ کیلومتر (از میدان شهدای مدافع حرم تا روددره کن) در این پروژه طراحی شده است. به علاوه ۵ کیلومتر از طول این مسیرها در قالب فاز نخست به ثمر نشسته است.

صبوری دیلمی همچنین با بیان اینکه ارائه خدمات محلی و سازماندهی مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی (به ویژه برای کودکان، جوانان و بانوان)، ایستگاه دوچرخه و خدمات شهری و محله‌ای در ۲۲ سازه کوشک پیش بینی شده است، بیان کرد: یکی از این سازه‌ها به مساحت ۳۳۰ مترمربع در فاز نخست پروژه احداث شده است. روشنایی و نورپردازی تمام فضاهای به ثمرنشسته در فاز نخست پروژه با اجرای ۶ برج روشنایی و ۱۶۰ پایه چراغ ویژه بوستان‌ها تأمین شده است.

گفتنی است پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۸ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است. فاز یک پروژه شامل محدوده‌ای به طول ۵ کیلومتر در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ است.

نظر شما