شناسهٔ خبر: 48619113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امیر اکرامی:

وزش باد‌های شدید ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی کوهسرخ خسارت وارد کرد

موج نیوز

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ بیان کرد: وزش باد‌های شدید در کاهش عملکرد محصولات زراعی شهرستان نظیر گوجه فرنگی، خیار و خربزه و ضرر و زیان به صیفی کاران نقش به سزایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر اکرامی رییس جهاد کشاورزی کوهسرخ عنوان کرد: وزش باد‌های شدید در یک هفته ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان کوهسرخ استان خراسان رضوی خسارت وارد کرد.

امیر اکرامی در ادامه این خبر افزود: پس از خسارت ۸۵ درصدی سرمازدگی اوایل امسال به باغات کوهسرخ، وزش بادهای شدید ۹۵ درصد محصولات کشاورزی این منطقه را دچار خسارت کند.

رییس جهاد کشاورزی کوهسرخ همچنین اظهار کرد: عمده خسارت‌ها مربوط به محصولات سیب درختی، گلابی، گردو و آلو است که در سرمازدگی اول سال کمتر دچار خسارت شده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: وزش باد علاوه بر ریزش میوه‌ها باعث آسیب شدید به درختان مثمر و غیر مثمر، تاسیسات دامداری ها، گلخانه‌های کوچک مقیاس و درهم تنیده شدن بوته‌های محصولات جالیزی و صیفی جات شده است.

اکرامی گفت: همچنین وزش باد‌های شدید در کاهش عملکرد محصولات زراعی شهرستان نظیر گوجه فرنگی، خیار و خربزه و ضرر و زیان به صیفی کاران نقش به سزایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ افزود: در بادامستان‌های دیم صد درصد محصول در اثر سرمازدگی از بین رفته بود و درختان بر اثر خشکسالی دچار آسیب شده و وزش باد شدید اخیر دچار سقوط آن‌ها شد.

اکرامی در خاتمه خاطر نشان کرد: حجم خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان کوهسرخ از ابتدای سال تا کنون  چهار هزار میلیارد ریال است.

نظر شما