شناسهٔ خبر: 48614559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله مرگبار به نمايندگي سازمان ملل در هرات افغانستان

صاحب‌خبر -
حمله مرگبار به نمايندگي سازمان ملل در هرات افغانستان
خبرگزاری آریا- دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان از کشته شدن یک نگهبان و زخمی شدن تعدادی دیگری در درگیری‌های امروز هرات خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان امشب در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز بخشی از دفتر نمایندگی این سازمان در هرات مورد حمله مخالفان دولت افغانستان قرار گرفت که در این حمله، یک نگهبان کشته و تعدادی زخمی شدند.
یوناما این حمله را به شدت محکوم و بر شناسایی عاملان آن تاکید کرد. دیبرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان این حمله را اسفناک خوانده است.
در این اعلامیه آمده است امروز در حالی که مناطق اطراف شهر هرات صحنه درگیری بین طالبان با دولت افغانستان بود نمایندگی سازمان ملل متحد در این شهر علاوه بر حمله راکتی، هدف شلیک گلوله قرار گرفت که در این حمله به کارمندان این سازمان آسیبی نرسیده است.
این نهاد سازمان ملل اعلام کرد حمله به کارمندان این نهاد و دفاتر آن براساس قوانین بین المللی ممنوع است و ممکن است جنایات جنگی محسوب شود.
پیشتر دولت افغانستان اعلام کرد در حاشیه شهر هرات مرکز استان هرات و در مناطق "گوزارا"، "کاروخ" و "سیاوشان" نیرو‌های امنیتی افغانستان با حمایت نیرو‌های بسیج عمومی، موفق شدند حداقل 52 نیروی گروه طالبان را بکشند و 47 تن از آن‌ها را زخمی کنند.
بر اساس بیانیه دولت افغانستان، جنگنده‌های ای-29 ارتش این کشور هم در حمایت از نیرو‌های امنیتی چند عملیات علیه شبه نظامیان طالبان در این مناطق انجام دادند.
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در حملات هوایی به منطقه "گوریان" در استان هرات 13 نیروی طالبان کشته و 22 تن زخمی شدند. در این حملات، هفت خودرو نظامی و مقادیر قابل توجهی از تجهیزات گروه طالبان منهدم شدند.
درگیری بین عناصر طالبان و نیروهای دولت افغانستان در حومه شهر هرات برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

نظر شما