شناسهٔ خبر: 48609346 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی المپیک توکیو؛ نجاتی و میرزازده حریفان خود را شناختند

توکیو - ایرنا - قرعه‌کشی وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و «علیرضا نجاتی» و «امین میرزازاده» حریفان خود را شناختند. کایالپ از ترکیه و لوپز کوبایی فرنگی‌کاران عنوان‌دار جهان و المپیک در گروه میرزازاده حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ۵ نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو هستند.

رقابت‌های وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد و مسابقات وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم هم در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار می‌شود. همچنین مبارزه‌های وزن ۶۷ کیلوگرم نیز  روزهای ۱۲ و ۱۳ مرداد برگزار خواهد شد.

نتایج قرعه‌کشی وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم به این شرح است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان دارنده طلای امیدهای جهان و طلای نوجوانان اروپا از ارمنستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان لنور تیموراف دارنده مدال برنز از اوکراین و المورات تاسمرادف (دارنده برنز جوانان جهان/ ۴ طلا و یک نقره آسیا/ نفر شانزدهم المپیک لندن و برنز المپیک ریو/ برنز و نقره جهان) از ازبکستان می‌رود.

کنیچیرو فومیتا از ژاپن (دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان/ طلای امیدهای جهان/ ۲ طلا و یک برنز قهرمانی آسیا)،اتین کنسینجر از آلمان(دارنده نقره جوانان جهان/ نقره جوانان و امیدهای اروپا/ طلای نوجوانان جهان)، سایلیک والیهان از چین) دارنده برنز قهرمانی جهان در گروه نجاتی هستند. 

فومیتا در دور نخست با نماینده الجزایر مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی در دور بعد با برنده نمایندگان الجزایر و آلمان روبرو می‌شود.

در گروه دیگر سرگئی املین از روسیه (دارنده طلا و نقره قهرمانی جهان/ نقره امیدهای جهان/ ۲ طلا و یک نقره قهرمانی اروپا) در دور نخست با حاتم محمود از مصر مبارزه خواهد کرد. کرم کمال از ترکیه (دارنده برنز امیدهای جهان/ ۲ نقره و یک برنز قهرمانی اروپا) با ویکتور سیابانو از مولداوی (برنز بازی‌های اروپایی/ طلا و نقره قهرمانی اروپا/ نقره قهرمانی جهان/ نقره جوانان جهان) مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی (دارنده برنز قهرمانی جهان/ برنز بازی‌های آسیایی/ نقره و برنز قهرمانی آسیا) کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی و میهاین لوپز از کوبا (دارنده ۳ طلای المپیک/ ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان/ ۵ طلای پان‌آمریکن) می‌رود. 

رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان/طلای بازی‌های اروپایی/ ۹ طلا و یک نقره قهرمانی اروپا) در بالای جدول و در گروه میرزازاده حضور دارد که در دور نخست با نماینده لیتوانی مبارزه خواهد کرد.

این مسابقات از ساعت ۶:۳۰ صبح فردا یکشنبه به وقت ایران آغاز می‌شود.

نظر شما