شناسهٔ خبر: 48601121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیر تا پیاز توافق کی روش با عراقی ها / در انتظار امضای نهایی؟

به نظر می رسد شایعه حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی عراق کاملا جدی شده و چیزی تا امضای تفاهم نهایی باقی نمانده است.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین – مرتضی پیچکا؛ چند هفته ای می شود که رسانه های عراقی از حضور سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرتغال در کشورشان خبر می دهند و پس از اینکه وزیر ورزش عراق چندی پیش از توافق با یک چهره سرشناس برای هدایت فوتبال این کشور سخن گفته بود و البته دیروز هم اعلام کرد که آنها منتظر پاسخ نهایی کی روش هستند، دیگر گمانه زنی ها به واقعیت نزدیک شد.

حالا در عراق اکثر رسانه ها روی این خبر مانور می دهند. ابتدا وبسایت فرات نیوز از این خبر پرده برداشت و سپس نوبت به رسانه های مختلف رسید تا خبر نهایی شدن حضور کی روش را کار کنند. اخباری که البته بستر اصلی پخش آنها رسانه های مجازی بودند. در آخر هم روزنامه مشهور بغداد الیوم این خبر را به صورت مستقیم کار کرد تا همه چیز رنگ و بوی رسمی شدن به خود بگیرد. 

گویا پس از انجام مذاکرات ابتدایی که مثبت هم براورد شده، سرمربی سابق تیم ملی ایران به مسئولان عراقی اعلام کرده تا درصورتی که قرارداد ارسال شده از سوی آنها همان چیزی باشد که او مدنظر دارد، خیلی سریع آن را به امضا خواهد رساند تا به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب شود. 

اما شروط کی روش بیشتر به مسائل مالی مربوط می شوند؛ جایی که او قراردادی به ارزش یک میلیون و هفتصد هزار دلار را مدنظر قرار داده و پانصد هزار دلار آن را هم نقدا و پس از امضا طلب کرده است. مابقی حقوق هم به صورت ماهیانه به حساب این مربی پرتغالی ریخته خواهد شد. ضمن اینکه کی روش درخواست پاداش سیصد هزار دلاری در صورت راهیابی به جام جهانی را داشته و گویا تمامی این شروط با موافقت کمیته عادی سازی فوتبال عراق همراه شده و اگر جزییات حل شود، سرمربی سابق تیم ملی کلمبیا به زودی به خاورمیانه بازخواهد گشت. 

تیم ملی عراق درحالی در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 با تیم های ایران، امارات، کره جنوبی، سوریه و لبنان همگروه است که بازگشت کی روش به ایران آنهم برای هدایت یک رقیب قطعا جالب توجه خواهد بود. جایی که او هشت سال جنجالی را روی نیمکت تیم ملی کشورمان سپری کرد.

1b8cb540-cfd7-4199-b8ea-22c807aad777

نظر شما