شناسهٔ خبر: 48589758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تهرانی ها منتظر هوای خنک باشند

کارشناس هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمانی صاف و کاهش دما مشهود است.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه  طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور و آسمان صاف و جو پایدار است، گفت: در دو روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی، دامنه ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

او افزود: دریای خزر در ۵ روز آینده مواج و متلاطم است.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: روز یکشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی در استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان با هم بارش پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در روز دوشنبه علاوه بر تهران، البرز، گیلان و مازندران در برخی مناطق استان‌های زنجان و مناطق شمالی و کردستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی توضیح داد: در پنج روز آینده در شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی احتمال رخداد طوفان گرد و خاک و کاهش دید اُفقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

ضیائیان توضیح داد: امشب نیمه شمالی خلیج فارس به ویژه منطقه ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و فردا شرق تنگه هرمز و در ۵ روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی مواج است.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۵ و کمترین آن آن ۲۵ درجه خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما