شناسهٔ خبر: 48587564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ابراز تمایل ترکیه برای افزایش تبادلات تجاری با عراق و اقلیم کردستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (پنجشنبه) با علی رضا گونِی، سفیر جدید ترکیه در عراق دیدار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از شفق نیوز، در آغاز این دیدار، نخست وزیر اقلیم کردستان به سفیر جدید به مناسبت تصدی این پست تبریک گفته و برای او آرزوی توفیق در ماموریتش به منظور سهیم بودن در تقویت روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار تمایل کشورش و آمادگی آن را برای تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه افزایش مبادلات تجاری با عراق و اقلیم کردستان اعلام کرد.

پیش از این، «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با «علی رضا گونِی»، سفیر جدید ترکیه در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ابتدای این دیدار به سفیر ترکیه به مناسبت برعهده گرفتن این سمت تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق کرد.

در این دیدار که سرکنسول ترکیه در اربیل هم حضور داشت، دو طرف درباره مناسبات اقلیم کردستان و عراق با ترکیه رایزنی و بر تمایل دو طرف بر توسعه این روابط در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

بارزانی و گونای در این دیدار همچنین درباره تحولات عراق و منطقه، انتخابات پارلمانی آتی عراق، اپیدمی کرونا در عراق و ترکیه، جنگ علیه تروریسم، خطر داعش و دیگر مسائل مورد اهتمام دو طرف رایزنی و گفت‌وگو کردند.

خبر را در شفق نیوز می‌توانید ببینید.

نظر شما