شناسهٔ خبر: 48583110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت الله علما در گفتگو با تقریب:

معرفی حضرت امیر در روز غدیر آغاز هدفمند نمودن جهان بشریت بود

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: هیچکدام از پنج رکن اسلام به میزان ولایت دارای اهمیت نیستند زیرا ولایت است که تمام این ارکان را مدیریت می کند و جامعیت و نظام به جوامع اسلامی می دهد.

صاحب‌خبر -
آیت الله مصطفی علماء نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر بیان کرد: از عید غدیر در اسلام به عنوان عید اکبر نام برده می شود؛ باید این عید بزرگ را به تمام انسان ها و مسلمین عالم تبریک گفت.

وی افزود: این عید امامت است که عالم و هستی را مدیریت می کند؛ امام باقر(ع) می فرمایند: اسلام بر پنج چیز استوار است و آن حج ، نماز ، زکات ، روزه و ولایت می باشد.

وی ادامه داد: هیچکدام از این پنج رکن به میزان ولایت دارای اهمیت نیستند زیرا ولایت است که تمام این ارکان را مدیریت می کند؛ به طور کلی انسان و احکام الهی را مدیریت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، تصریح کرد: اگر توجه به آیه شریفه در ارتباط با عید غدیر داشته باشیم، که می فرماید: " اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً"؛امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم، در واقع در ابتدا و انتهای این آیه دین را اشاره می کند.

وی عنوان کرد: این دین است که انسان ها را حفظ و نگاه می دارد؛ امیرالمومنین(ع)حدود نود وسه جمله در ارتباط با دین بیان نموده اند و می فرمایند: "الدین یعصم"، دین است که انسان و جامعه را حفظ می کند و هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آن شود.

امام جمعه کرمانشاه در پایان تاکید کرد: دین است که مصونیت به انسان می دهد؛ خداوند متعال اشاره به این معنا دارد و می فرماید: دین انسان را از گناه و آن چیزی که خداوند متعال ممنوع کرده است سد کرده و می پوشاند، لذا رسول خدا در روز غدیر بر این اساس امیرالمومنین را به عالمیان معرفی کرده اند.


انتهای پیام/
 
 

نظر شما