شناسهٔ خبر: 48573323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای؛

وزرای دفاع چین و روسیه در تاجیکستان دیدار کردند

وزرای دفاع چین و روسیه امروز و در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان دیدار کرده و پیرامون تحولات افغانستان و آسیای مرکزی و نیز مبارزه با تروریسم گفگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، «وی فنگ» و «سرگئی شویگو» وزرای دفاع چین و روسیه امروز چهارشنبه و در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه واقع در تاجیکستان دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر دفاع چین در این دیدار گفت که دو کشور باید به تقویت هماهنگی های دوجانبه ادامه داده و توسعه روابط را به شکلی پایدار و در سطحی بالا حفظ کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در خصوص تحولات افغانستان و آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم، دو طرف باید مواضع هماهنگی داشته باشند، اجماع حاصل کنند، همکاری‌ها را تقویت کنند، اقدامات خود را تصحیح کرده و از منافع مهم دو کشور دفاع کنند.

وزیر دفاع روسیه نیز در این باره گفت که در سال‌های اخیر همکاری میان نیروهای نظامی دو کشور به طور متناوبی گسترش یافته و به سطحی بی‌سابقه و مثال زدنی رسیده است.

«سرگئی شویگو» در ادامه افزود: روسیه توجه زیادی به تحولات جدید در افغانستان و آسیای مرکزی دارد و برای جایگاه چین در مسئله افغانستان اهمیت زیادی قائل است. مسکو اماده هماهنگی و همکاری با چین و دیگر کشورها در منطقه است تا اقدامات مثبتی در زمینه حراست از صلح و ثبات منطقه انجام شود.

نظر شما