شناسهٔ خبر: 48568279 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

مصاف دیدنی بسکتبال ایران با آمریکا و والیبال با کانادا

مبارزه جوان اول بوکس ایران با ستاره کوبایی

صاحب‌خبر - «دانیال شه‌بخش» بوکسور جوان و توانمند کشورمان، امروزدر جریان بازی‌های المپیک توکیو مبارزه سختی با ستاره کوبایی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، شه‌بخش ساعت ۱۴ امروز در مرحله یک‌هشتم‌نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات بوکس المپیک توکیو برابر «آلوارز لازارو» قرار می‌گیرد.
شه‌بخش که چندی پیش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را آن هم در یک وزن بالاتر به دست آورد، بازی‌های المپیک توکیو را به خوبی آغاز کرد و برابر «محمد هاموت» مراکشی در سه راند متوالی و با حساب پنج بر صفر برنده شد. هرچند نماینده مراکش در راند سوم در اقدامی ناجوانمردانه به پیشانی شه‌بخش کوبید تا او یک دقیقه پایانی را با صورتی خونین مبارزه کند.
دانیال، بوکسور راست دست و چپ گارد ایران که روش مبارزه منحصر به فردی دارد در یک سال و نیم اخیر به یکی از بهترین نفرات تیم ملی کشورمان تبدیل شده است.
مبارزاتی با تفکر، جابه‌جایی‌های مناسب، استفاده به موقع از دست عقب و رقص پاهای سریع از او یک بوکسور استاندارد ساخته است.
اما این بوکسور سیستان و بلوچستانی با بدترین قرعه ممکن در المپیک توکیو مواجه شد. وی پس از برتری در گام نخست حالا باید با «آلوارز لازارو» ستاره بوکس کوبا روبرو شود.
این بوکسور کوبایی، ۳۰ سال سن و با ۱۷۵ سانتی‌متر قد از دانیال بلند قامت‌تر است.او تاکنون ۱۹۸ مبارزه رسمی در رویدادهای مختلف داشته که ثمره آن ۱۷۰ پیروزی بوده که ۱۳ بُرد آن با ناک دان بوده است.
او با قامتی که برای وزن ۵۷ کیلوگرم ایده‌آل است و دست‌های کشیده از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. ضربات سنگین و بوکس سرعتی از او یک قهرمان پرآوازه ساخته است.
نگاهی به افتخارات و مدال‌های او نشان می‌دهد که ستاره کوبایی از بزرگان این وزن در جهان است.
آلاورز، ۳ مدال طلا و ۲ نقره مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و از پرافتخارترین‌های جهان محسوب می‌شود.
نماینده کوبا در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ باکو،‌ ۲۰۱۳ آلماتی و ۲۰۱۵ دوحه به مدال طلا رسید و در پیکارهای سال‌های ۲۰۱۷ هامبورگ و ۲۰۱۹ یکاتبورگ به مدال نقره دست یافت.
او در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو صاحب مدال برنز شد تا ۲ برنز المپیک را هم در کارنامه داشته باشد.
سه مدال طلای مسابقات پان‌آمریکن از دیگر مدال‌های این بوکسور کوبایی است.
با وجود کلکسیونی از افتخارات این بوکسور؛ اما دانیال شه‌بخش که پدیده بوکس ایران است با انگیزه بالا و توان فنی‌اش بدون تردید برای برتری وارد رینگ خواهد شد و چنانچه بتواند عملکرد همیشگی را ارائه کرده، واهمه‌ای از نام حریف نداشته باشد و از همه مهمتر اسیر تصمیمات یک‌طرفه داوری نشود، می‌تواند با پیروزی رینگ را ترک کرده و بُرد بزرگی را به ارمغان آورد.
شه‌بخش چنانچه بتواند این بوکسور عنوان‌دار کوبایی را شکست دهد راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.
روز شلوغ کاروان ایران درپنجمین روز المپیک ۲۰۲۰
به گزارش ایسنا، پنجمین روز از المپیک ‌۲۰۲۰ توکیو فردا، چهارشنبه برگزار می‌شود و نمایندگان ایران در روزی شلوغ در هفت رشته به مصاف حریفان خود می‌رودند.
در رشته‌های والیبال، بدمینتون، شمشیربازی، بسکتبال، دوچرخه سواری، تیرو کمان و بوکس ورزشکارانی از ایران حضور دارند که رقابت خود را در روز پنجم آغاز می‌کنند.
والیبال
تیم ملی والیبال ایران امروز در سومین دیدار خود از گروه A و از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح مقابل کانادا به میدان رفت. ملی‌پوشان در دو دیدار خود مقابل لهستان و ونزوئلا پیروز شده‌اند و اکنون به دنبال کسب سومین برد پیاپی خود در دیداری مهم هستند. کانادا در بازیهای قبلی خود ۳-۲ به ایتالیا باخته و با حساب ۳ بر یک هم مغلوب ژاپن شده است.
بدمینتون
ثریا آقایی که در اولین دیدار خود از رقابت‌های گروه G نماینده مالدیو را شکست داد، از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح مقابل هه بینگ جیائو از چین قرار گرفت.
آقایی تنها بدمینتون باز ایران در المپیک ۲۰۲۰ است که توانست به ۱۳ سال ناکامی بدمینتون ایران در کسب سهمیه پایان دهد و جواز حضور در بازی‌های توکیو را کسب کند.
شمشیربازی:
تیم ملی شمشیربازی ایران در بخش تیمی سابر از ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ایتالیا رفته است. ملی‌پوشان شمشیربازی که از کسب مدال انفرادی این ماده ناکام بودند اکنون شانس خود را در بخش تیمی امتحان می‌کنند.
بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود مقابل تیم آمریکا به میدان می‌رود. این دیدار سخت از ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح آغاز خواهد شد و ملی‌پوشان که در طول تاریخ حضورشان در المپیک تنها یک برد در ۷۳ سال قبل کسب کرده‌اند، مقابل برترین تیم بسکتبال جهان به میدان می‌روند. ایران در بازی قبل به چک باخته است و آمریکا هم مغلوب فرانسه شده است.
دوچرخه سواری
سعید صفرزاده، تنها نماینده دوچرخه سواری ایران در توکیو از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در ماده تایم تریل انفرادی مردان رکاب می‌زند. ۳۸ دوچرخه ‌سوار دیگر در خط شروع این مسابقه قرار دارند.
صفرزاده در رقابت‌های دوچرخه سواری جاده به مسافت ۲۳۴ کیلومتر، موفق نشد به خط پایان برسد.
تیر اندازی با کمان
میلاد وزیری هم از ساعت ۱۱ و ۴۳ دقیقه در مرحله یک سی و دوم انفرادی مردان با بریدی الیسون از آمریکا رقابت می‌کند. تنها کماندار ایران در بازی‌های توکیو در اولین مسابقه خود که تعیین رنکینگ بود بین ۶۴ کماندار، جایگاه شصت و سوم را به دست آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما