شناسهٔ خبر: 48562493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افزایش ۶۵ درصدی ابتلا به کرونا در آمریکا

با شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا، بار دیگر ابتلا به کرونا در آمریکا در مسیر صعودی قرار گرفته و میزان ابتلا در این کشور ۶۵ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

 مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا آمار جدیدی از میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور منتشر کرد. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده در میانگین هفت روز گذشته، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، حدود شصت و پنج درصد افزایش یافته و به میانگین پنجاه و هفت هزار و سیصد و یک مورد جدید ابتلا به کرونا در هر روز رسیده است.

این در حالی است که چند هفته پیش، روند ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا سیر نزولی پیداکرده بود.

موارد فوتی ثبت شده در آمریکا در بازه زمانی هفت روز اخیر نیز صعودی بوده و با افزایش هفت درصدی همراه بوده به طوری که به میانگین دویست و هفتاد و دو فوتی در روز رسیده است.

آمار مذکور نشان دهنده آن است که با شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا، بار دیگر کرونا در آمریکا در مسیر خیز قرار گرفته است.

عفونت با ویروس کرونا یا کووید-۱۹،برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان مشاهده شد و به همین خاطر سازمان جهانی بهداشت در مارس سال ۲۰۲۰ پاندمی (همه گیری) این ویروس را اعلام کرد. 

نظر شما