شناسهٔ خبر: 48554367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

سردار آزمون به بازی در بوندس‌لیگا نزدیک شده است

یک ایرانی دیگر در لورکوزن؟

به‌نظر می‌رسد وقت جدایی سردار آزمون از زنیت و انتقالش به لیگی معتبرتر نسبت به لیگ روسیه فرا رسیده است. در روزهای اخیر بحث علاقه‌مندی رم و لورکوزن به جذب این مهاجم ایرانی مطرح شده و برخی منابع اروپایی از نزدیک بودن تیم آلمانی به خرید ستاره ایرانی زنیت خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»: به‌نظر می‌رسد وقت جدایی سردار آزمون از زنیت و انتقالش به لیگی معتبرتر نسبت به لیگ روسیه فرا رسیده است. در روزهای اخیر بحث علاقه‌مندی رم و لورکوزن به جذب این مهاجم ایرانی مطرح شده و برخی منابع اروپایی از نزدیک بودن تیم آلمانی به خرید ستاره ایرانی زنیت خبر داده‌اند.

البته رسانه‌های روسی همچنان از پیشنهادهای جدید رم برای خرید او صحبت می‌کنند. سایت چمپیونات در این زمینه نوشته است: «براساس اخباری که در فوتبال ایتالیا شنیده می‌شود، رم همچنان به‌دنبال خرید سردار آزمون از زنیت روسیه است و گفته می‌شود پیشنهاد جدیدی را در این زمینه مطرح کرده است. زنیت پیشنهاد اولیه برای پرداخت 18 میلیون یورو در ازای آزمون را رد کرده است، اما گرگ‌ها همچنان به خرید او امیدوارند و دست از تلاش برنداشته‌اند. حالا این باشگاه ایتالیایی آماده است علاوه‌بر این مبلغ یکی از بازیکنانش که شامل رابین اولسن(گلر)، استفن انزوزی (هافبک) و پدرو (وینگر) می‌شوند را راهی زنیت کند تا بتواند این مهاجم ایرانی را به خط حمله تیمش اضافه کند. آزمون که از سال 2019 در زنیت بازی می‌کند پیش از آن در تیم‌های رابین‌کازان و روستوف عضویت داشت و در این مدت عملکرد خوبی در تیم قهرمان لیگ روسیه داشته است.»

با وجود این شایعات، رسانه‌های ایتالیایی چندان امیدی به این جابه‌جایی ندارند و بعید می‌دانند آزمون فصل بعد لباس رم را به تن کند. سایت توتومرکاتو معتقد است که آزمون پیش از این با لورکوزن به توافق رسیده است و رم شانسی برای به خدمت گرفتن او ندارد. البته لورکوزن همچنان مشغول چانه‌زنی با زنیت است تا بتواند رقم 20 میلیون یورویی که این باشگاه درخواست کرده را کاهش دهد و در این میان رم منتظر است تا تکلیف مذاکرات این دو تیم مشخص شود. ژوزه مورینیو تمایل زیادی برای خرید این ستاره گلزن دارد، اما با توجه به اینکه زنیت حاضر نیست در مبلغ درخواستی خود تخفیف دهد به‌نظر می‌رسد آقای‌خاص برای خرید نخستین بازیکن ایرانی دوران مربیگری‌اش به بن‌بست خورده است.

چهارمین ایرانی لورکوزن

آزمون درصورت قطعی‌شدن انتقالش به لورکوزن چهارمین ایرانی تاریخ این باشگاه خواهد بود که البته وضعیتی کاملا متفاوت با سه لژیونر قبلی خواهد داشت. مهدی پاشازاده، نخستین ایرانی این تیم بود که در سال 1998 راهی این باشگاه آلمانی شد. او که یک دوره قرضی نیز از این باشگاه راهی فورتونا کلن شد تنها در دو مسابقه جام حذفی و لیگ یوفا توانست دقایقی برای لورکوزن به میدان برود و درنهایت نتوانست جایگاه ثابتی برای خود پیدا کند. علی موسوی، دیگر بازیکنی بود که به امید بازی در بوندس‌لیگا به لورکوزن رفت، اما او هم دوران خوبی در این باشگاه نداشت و تنها در تیم دوم باشگاه توانست 4 بار بازی کند. موسوی در فصل 2001-2000 در لیگ محلی آلمان با لورکوزن 2 حاضر شد و 3 گل هم زد، اما این نمایش او هم نتوانست کادرفنی تیم اصلی را برای استفاده از او متقاعد کند و او هم مثل پاشازاده به استقلال برگشت.

سومین ایرانی‌ای که در آن سال‌ها راهی این باشگاه آلمانی شد، داریوش یزدانی بود که در پست هافبک وسط بازی می‌کرد. او هم سرنوشتی مشابه موسوی داشت و در تیم اصلی فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خود پیدا نکرد و فقط 4 بار با پیراهن تیم دوم باشگاه راهی زمین شد تا او هم به سرنوشت دو بازیکن دیگر دچار شده و پس از تنها یک فصل به استقلال برگردد.

بایرلورکوزن فصل گذشته اگرچه عملکرد خوبی در ابتدای فصل داشت و یکی از امیدهای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود، اما درنهایت رتبه‌ای بهتر از ششمی کسب نکرد و راهی رقابت‌های لیگ اروپا شد. حالا آزمون اگر انتقالش به این تیم قطعی شود به‌جای حضور در لیگ قهرمانان با زنیت باید یک رده پایین‌تر و در لیگ اروپا بازی کند. آنها در این تابستان آندری لونف، گلر زنیت را نیز به خدمت گرفته‌اند و مهاجم ایرانی این تیم درصورتی که راهی آلمان شود یک همبازی قدیمی در کنار خود خواهد داشت. لورکوزن در خط حمله پاتریک شیک، ستاره جمهوری چک در یورو 2020 را نیز در اختیار دارد که زوج او و آزمون می‌تواند برای سایر تیم‌های بوندس‌لیگا دردسرساز باشد. این تیم تا اینجا در مهلت نقل‌وانتقالات بیشتر مشغول برطرف کردن نقاط ضعف خود در خط دفاعی بوده و علاوه‌بر لونف، میچل باکر را در پست دفاع چپ از پاری‌سن ژرمن و اودیلون کاسونو را در پست مدافع میانی از بروژ بلژیک به خدمت گرفته‌اند که دومی 23 میلیون یورو خرج روی دست این تیم گذاشته است.

جراردو سوانه، سرمربی سوئیسی و جدید این تیم که یک ماه پیش جانشین هانس وولف در این باشگاه شد حالا به سراغ ترمیم خط حمله خود رفته و درحالی که احتمال جدایی لئون بیلی، وینگر جامائیکایی و 23ساله این تیم که در دو فصل اخیر نمایشی بسیار خوب در ترکیب تیم داشته، وجود دارد به فکر خرید آزمون از زنیت افتاده است.

نظر شما