شناسهٔ خبر: 48549459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

میقاتی رایزنی های پارلمانی برای تشکیل کابینه را آغاز کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف لبنان امروز(سه شنبه) رایزنی های غیر الزام آور پارلمانی را برای تشکیل دولت جدید در پارلمان این کشور آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رایزنی های پارلمانی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ظهر امروز به وقت محلی با دیدار میقاتی با نبیه بری آغاز شد و میقاتی پس از وی با سعد حریری رئیس جریان المستقبل، تمام سلام، و ایلی فرزلی نایب رئیس مجلس لبنان دیدار کرد.

حریری پس از رایزنی، بدون هیچ گونه اظهارنظری، پارلمان را ترک کرد.

میقاتی سپس با دیگر فراکسیون های پارلمانی دیدار کرد و پس از پایان دیدارها، سخنگویان فراکسیون های پارلمانی به اظهار نظر در این خصوص پرداختند.

در حالی که بیشتر فراکسیون های پارلمانی خواستار تسریع در تشکیل دولت شدند و کابینه متشکل از متخصصان و افراد متخصص و حرفه ای را پیشنهاد کردند اما جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد لبنان به نمایندگی از فراکسیون «لبنان قدرتمند» که ۱۷ کرسی  از ۱۲۸ کرسی مجلس را در اختیار دارد، عدم تمایل این فراکسیون به مشارکت در دولت را به میقاتی ابلاغ و اعلام کرد که در فرایند تشکیل کابینه دخالتی نخواهد کرد.جرج عدوان نماینده فراکسیون «جمهویت قدرتمند» وابسته به حزب نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع هم اعلام کرد که در دولت مشارکت نخواهد کرد و در خصوص دولت هیچ گونه خواسته ای نیز ندارد.

میقاتی پس از دیدار با نمایندگان مستقل، به رایزنی های خود پایان داد.

میشل عون روز گذشته(دوشنبه) میقاتی را مأمور تشکیل کابینه کرد.

خبر را در آناتولی ببینید

نظر شما